În perioada 28 august - 3 septembrie 2016, profesor Mirela Florentina Mazilu şi prof. Petronela Bobric, directoarea Şcolii Gimnaziale Nr. 4 Suceava, au participat la un curs de formare în Grottaferrata, Italia.
Cursul de formare intitulat „Group Dinamics and Social Skills in the Classrom” („Dinamica grupului şi abilităţi sociale în clasă”) este derulat prin Programul Erasmus+, finanţat de Comisia Europeană, şi este parte a proiectului „Start for Change!”, ce se derulează în şcoală în perioada noiembrie 2015 – octombrie 2016, coordonator fiind prof. Mirela Mazilu.
Cursul a fost organizat de European Bridges Consulting, Finlanda, şi a reunit 13 profesori din Turcia, Polonia, Lituania şi România, cu scopul de a îmbunătăţi competenţele de comunicare, colaborare, gestionare a conflictelor, a relaţiilor interumane în comunitatea lărgită a şcolii şi în clasele de elevi, a tehnicilor de motivare a învăţării/colaborării, dar şi de a împărtăşi experienţe şi bune practici la nivel european.
Programul oferit de furnizor a permis congruenţa cu obiectivele proiectului nostru, incluzând o serie de activităţi de dinamizare a grupurilor, de gestionare/ameliorare a dimensiunii emoţionale a mediului educaţional. Dintre secţiunile de training organizate, enumerăm: exerciţii de formare a grupurilor/intercunoaştere/reflecţie, exerciţii de dinamizare a grupurilor, ateliere de lucru pe tema formării/dezvoltării şi evaluării competenţelor sociale, exerciţii de dezvoltare a leadershipului şi de creştere a coeziunii grupurilor etc. O caracteristică importantă a activităţilor desfăşurate a reprezentat-o stimularea permanentă a creativităţii participanţilor.
Programul a inclus şi activităţi culturale, precum: seara bucătăriilor europene, vizite în Roma, Vatican, Frascati, Grottaferrata. Nu au lipsit din program schimburile de experienţă: prezentarea instituţiilor şi a sistemelor educaţionale din ţările participanţilor, a sistemului educaţional italian, schiţarea unui proiect prin programul eTwinning.
Pe durata celor 7 zile de formare, participanţii au avut acces deopotrivă la informaţii teoretice şi la aplicaţii practice care le-au permis să-şi dezvolte competenţele de gestionare a conflictelor, de organizare şi dinamizare a grupurilor. Toate aceste activităţi au fost gândite din perspectiva optimizării managementului claselor de elevi, a creşterii motivaţiei pentru implicare socială şi cooperare în interiorul acestor grupuri.
În concluzie, participarea la mobilitate a oferit beneficiarilor din şcoala noastră experienţe de învăţare utile atât din perspectivă personală, cât şi din perspectivă profesională.