În perioada 9-15 aprilie 2016, profesorii Dumitru Moscaliuc (director adjunct) şi Bogdan Nistor (inspector geografie), de la Şcoala Gimnazială Nr. 4 Suceava, au participat la un curs de formare în Alcala de Henares, Spania. Cursul intitulat „Creativity in teaching and learning by using ICT” („Creativitate în predare şi învăţare utilizând TIC”) este un curs derulat prin Programul Erasmus+, finanţat de Comisia Europeană şi este parte a proiectului „Start for Change!”, ce se derulează în şcoală în perioada noiembrie 2015 – octombrie 2016, coordonator fiind prof. Mirela Mazilu.
Cursul a fost organizat de Cervantes Training, Spania, şi a reunit patruzeci de profesori din Suedia, Polonia, Cipru, Ungaria, Macedonia, Croaţia, Turcia, Letonia şi România, cu scopul de a învăţa noi programe creative de predare şi învăţare cu ajutorul TIC, dar şi folosirea unor platforme de comunicare utile în activitatea educaţională (Blogger, Edmundo, Web 2.0, Twitter etc.).
Pe parcursul derulării activităţilor de formare, profesorilor participanţi li s-au prezentat modalităţi de utilizare a tehnologiilor informatice la nivel european. Fiind cursuri interactive, am lucrat ca o echipă, am făcut schimb de idei şi cu siguranţă încercăm să punem bazele unor parteneriate viitoare la nivel european, dezvoltarea identităţii europene a şcolii.
Proiectul ales ne-a dat posibilitatea de a utilizametode şi tehnici de predare-învăţare inovative, care promovează creativitatea şi motivaţia elevilor, folosesc strategii de învăţare centrată pe elev, pe munca în echipă, utilizarea inteligenţe emoţionale. Acesta va contribui, de asemenea, la dobândirea de competenţe necesare pentru a organiza infrastructura unui blog şi de a gestiona proiecte multimedia (de exemplu: http://geosuceava.blogspot.ro/şi http://visitspaincervates.blogspot.ro/).
Pe parcursul proiectului am acumulat informaţii pentru organizarea de ore mai atractive şi interesante, conţinutul învăţat să fie mai aproape de nevoile de învăţare ale elevilor, exemplele şi sarcinile de învăţare să fie mai relevante şi să implice mai mult munca în echipă.