Şcoala Panaci este câştigătoarea unui proiect european cu titlul „Nu învăţăm pentru şcoală, ci pentru viaţă, în noi stând schimbarea”, iar prin această facilitate şase cadre didactice au primit o finanţare în valoare de 12.100 de euro de la Comisia Europeană pentru a participa la cursuri de formare în ţări ca Portugalia, Grecia şi Malta.
În anul 2015, două cadre didactice ale Şcolii Gimnaziale Panaci – prof. Cornelia Ramona Apalaghiei şi prof. Mirela Verdeşescu-Buzilă, având specialităţile Limba engleză, respectiv Istorie/Geografie, au participat la un stagiu de formare profesională de şapte zile în Malta, în cadrul Programului European Erasmus Plus, Action Key One.
Primul curs s-a numit „Equal Opportunities and Social Inclusions”, iar cel de-al doilea „Family Folklore and Traditions”.
Primul curs –„Equal Opportunities and Social Inclusions” – a permis profesorului participant să aibă parte de însuşirea de noi cunoştinţe, capacităţi, instrumente şi tehnici pedagogice specifice pentru activităţi care au obiective, scopuri şi cerinţe definite, creşterea calităţii şi parametrilor de performanţă instituţională prin formarea profesională în direcţia combaterii discriminării, a diminuării absenteismului şi părăsirii timpurii a şcolii, dar şi a asigurării egalităţii de şanse. Activităţile au fost centrate pe situaţii concrete din şcolile şi comunităţile ţărilor reprezentate la curs, s-au realizat dezbateri în cadrul unor mese rotunde cu specialişti, s-au organizat vizite în instituţii şcolare sau partenere şcolilor în care se puteau urmări modalităţi concrete de intervenţie, tehnici de monitorizare a situaţiilor speciale, au fost însuşite noi căi de comunicare menite să rezolve mai eficient stările conflictuale ce conduc la violenţă. De asemenea, s-a lucrat în echipe care au investigat studii de caz diverse, sub îndrumarea dirijată a unor specialişti sociologi sau psihologi cu experienţă în problematica şcolară.
Activităţile următorului curs desfăşurat tot în Malta –„Family Folklore and Traditions” – s-au axat pe teme care vizau punerea în lumină a tradiţiilor familiale malteze, ca model de valorizare şi promovare pentru orice naţiune. Fiecare zi urmărea câte un capitol de viaţă şi existenţă perpetuă, precum naşterea, nunta, înmormântarea, activităţi umane, religia, sărbătorile de peste an, iar desfăşurarea cursului a constat în vizite la obiectivele culturale menite să scoată în evidenţă simbolurile malteze şi să dezvolte capacitatea participanţilor de a valorifica potenţialul cultural şi istoric local, importanţa şi dimensiunea spaţio-temporală a folclorului, observarea modalităţilor multiple de conservare şi perpetuare a tradiţiilor familiale, ca mijloc de exprimare a unităţii în diversitate.
Prof. Mirela Verdeşescu-Buzilă