În perioada 16-20 noiembrie, în cadrul proiectului de mobilitate şcolară cu titlul ,,Calitate, inovaţie şi egalitate de şanse pentru o şcoală de succes”, cu numărul de referinţă 2015-1-RO01- KA101-014267, organizat prin Programul Uniunii Europene pentru educaţie, formare, tineret şi sport pentru perioada 2014-2020, trei cadre didactice (educ. Smadici Erzsebet Andrea, prof. înv. primar Călinescu Anca, prof. înv. primar Sfarghiu Anca) de la Şcoala Gimnazială ,,George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc au fost selectate pentru a participa la cursul de formare ,,Teaching creativity in school”, oferit de organizaţia ,,Skupina Primera” din Ljubljana, Slovenia.
Cursul s-a adresat atât cadrelor didactice din învăţământul preşcolar, deoarece a valorificat dimensiunile creative ale jocului ca mod de a descoperi lumea, cât şi învăţământului primar şi gimnazial, deoarece a oferit activităţi concrete de utilizare a metodelor creative de predare-învăţare. Cadrele didactice participante la acest curs şi-au însuşit noi tehnici de predare a lecţiilor la clasă, bazate pe mijloace şi metode stimulative, menite să încurajeze iniţiativele elevilor şi să le dezvolte capacitatea de exprimare liberă a ideilor, prin valorificarea creativităţii.
Doamnele profesoare participante la acest curs de formare şi-au îmbunătăţit, pe lângă aspectele metodice, şi abilităţile de comunicare în limba engleză, competenţele TIC, familiarizându-se cu particularităţile sistemelor educaţionale ale ţărilor participante: Slovenia, România, Croaţia, Cehia, Anglia, Germania, Cipru, Filipine.
Experienţa dobândită la cursul de formare ,,Teaching creativity in school, inspired by Edward de Bono” din Slovenia va fi diseminată în rândul elevilor şi al corpului profesoral din şcoală şi din afara acesteia, achiziţiile dobândite constituind premisele dezvoltării şi inovării actului didactic, în ansamblul său. Cadrele didactice care au beneficiar de formare în cadrul acestui curs vor organiza activităţi demonstrative la toate nivelurile de învăţământ din şcoală, precum şi sesiuni săptămânale de stimulare a gândirii creative. În cadrul activităţilor pe comisii metodice, al cercurilor pedagogice, al sesiunilor de comunicări naţionale, se vor organiza workshopuri menite să transmită ideile, cunoştinţele, noile metode şi tehnici de stimulare a creativităţii în procesul instructiv-educativ.
În urma acestor activităţi, se vor stabili strategii didactice inter-, pluri-, transdisciplinare, în scopul dezvoltării competenţelor cheie generale şi specifice ale disciplinelor de studiu. Astfel, la nivelul şcolii noastre va creşte motivaţia învăţării, în special la obiectele mai puţin atractive şi puternic teoretizate şi se va implementa gândirea independentă în rândul elevilor de la toate nivelurile de învăţământ.
Atât activitatea elevilor, cât şi a cadrelor didactice, va deveni mult mai atractivă, stimulativă şi interactivă, cu efecte pozitive asupra rezultatelor şcolare şi asupra calităţii actului educaţional pe termen lung, comutând accentul de pe latura informativă a procesului educativ spre cea formativă.