Pasajul superior peste calea ferată de la Iţcani a fost construit în anii 1972-1973, proiectant general fiind IPTANA (Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene) Bucureşti.
În anul 1996 în urma unor sesizări venite din partea Inspecţiei de Stat în Construcţii, la solicitarea Primăriei Suceava a fost realizat un raport de expertiză tehnică din care reieşea faptul că structura pasajului se află într-un avansat stadiu de deteriorare, respectiv într-o evoluţie accelerată de degradare. Primăria nu a întreprins nimic pentru a demara un plan de reparaţie a pasajului, singurul lucru declanşat de executivul local a fost realizarea în 1997 a unui studiu de fezabilitate (SF). Nu se cunoaşte dacă după acest studiu a urmat un proiect tehnic de execuţie (PT+PE) care să fi fost pus în practică.
Ziarul de Iaşi din 24 aprilie 2000, sub titlul Pasajul CF Iţcani riscă să se prăbuşească, atrage atenţia asupra administraţiei locale sucevene.
Au trecut de atunci 15 ani şi Primăria Suceava, în patrimoniul căreia se află această construcţie, nu a declanşat un proiect de consolidare, fapt care ar fi condus la o investiţie mult mai mică comparativ cu cea declanşata recent.
Pasajul CF de la Iţcani prezintă betoane carbonatate în toate grinzile de rezistenţă dublu consolă de pe pilele pasajului.
Conform asigurărilor date de dl. Primar Ioan Lungu termenul final pentru lucrările de reabilitare (suprastructură şi infrastructură) ale executantului Victor Construct Botoşani este 31 octombrie 2015.
Aşteptăm cu mult interes această dată şi recepţia.