Detest reclamele, urăsc publicitatea, mai ales pe aia de la noi, care ilustrează minunat atât prostia celor ce o concep, cât şi calitatea redusă a produselor. Cu toate astea, am contemplat – să tot fie vreo şase-şapte ani de atunci - o reclamă splendidă a unui creator de modă, prea puţin cunoscut pe plaiurile noastre. E vorba de new-yorkezul Michael Kors. Care apărea pe o pagină de revistă, cu trei sferturi din dantură la vedere, susurând candid: ”Sunt un bărbat al femeilor. Dar, spre deosebire de alţi cuceritori, gândul meu e cum să le îmbrac, nu cum să le dezbrac.”
Magnific spus, nu!? Mult mai contează pe lumea asta un om inteligent! Nu ştiu cum, dar parcă se şi cunoaşte că Michael Kors este evreu. Ceea ce şi-a propus în reclamă a reuşit din plin. Până acum, a îmbrăcat femei una şi una. Pe Michelle Obama, pe Catherina Zeta-Jones, pe Heidi Klum. Pe-pe-pe.
E nasol pentru cuceritorii de inimi (de inimi, dar mai ales de corpuri) să îmbătrânească. E cumplit să ajungi să te uiţi în oglindă şi să te întrebi unde şi cum s-a topit ăla care erai până mai ieri. A îmbătrâni cu demnitate e adevărata probă a unui bărbat adevărat. Să nu faci o tragedie că pentru fete – care până mai ieri te sorbeau pe ochi – ai devenit transparent. În cel mai bun caz transparent. În cel mai rău caz, întorc ochii de la tine, fiindcă vârsta nu-ţi iartă aspectul fizic, oricine ai fi tu.
Nu e pentru oricine o asemenea artă. Cere talent, dublat de inteligenţă.
Ilie Năstase nu are aceste calităţi. Ar fi putut învăţa de la Alain Delon, care e doar cu zece ani mai în vârstă ca el. Când eşti tânăr, o diferenţă de zece ani contează. Unul de 11 ani e un mucos, altul de 21 e aproape un bărbat. Dar când eşti bătrân, dacă ai 75 de ani sau 85, tot un drac este.
Năstase a fost o celebritate, care nu a iubit femeile, ci le-a prins şi le-a ”pârlit”. Dar după Delon a oftat toată suflarea feminină mondială. Ambii au ieşit din joc. Delon, demn; Năstase, ca o stârpitură.