Seat a renunțat la unul din cele mai longevive propulsoare prezente pe mașinile de clasă mică. Producătorul spaniol scoate din producție unitatea 1.4i cu 16 valve și 85 de cai putere ce anima câteva din exemplarele Ibiza. Benzinarul cu pat înlocuit de un u cilindri a fost înlocuit cu un motor turbo cu o cilindree mai mică, fiind mai energic și prietenos cu mediul.
Noutatea este versiunea de intrare 1.2 TSI din oferta ultimelor generații Leon și Toledo.
Motorul produce tot 85 de cai putere, oferind un consum mediu de 5,1 litri la 100 km, cu 0,8 litri mai puțin decât media realizată de Ibiza 1.4i. Totodată cifrele de la nivelul emisiilor de dioxid de carbon scad de la 139 la 119 grame pe kilometru.
Apariția propulsorului turbo va garanta reprize mai dinamice: accelerație de la 0 la 100 km/h sub 11 secunde și viteză de vârf de peste 180 km/h.
Cutia manuală cu cinci trepte este păstrată și în dotarea lui Ibiza 1.2 TSI, fiind singura disponibilă pentru acest motor. Versiunea de 85 cai putere este al doilea exponent din gama 1.2 TSI și completează familia propulsoarelor pe benzină ce include alte patru versiuni de 60, 70 și 105 cai putere.
Motorizarea poate fi comandată doar în câteva țări europene, fiind disponibilă pe toate cele trei versiuni de caroserie hatchback în 3 și 5 uși, respectiv modelul de familie în 5 uși.