Seat refuză să scoată la pensie cele mai vechi modele din ofertă. Familia Altea își poate continua liniștită cariera, teoretic până când piața va genera comenzi. Producătorul spaniol a ezitat în ultimul timp în privința luării unei decizii clare, fie de a actualiza mașina, fie de a opri producția.
Jürgen Stackmann, noul șef al mărcii Seat, spune că modelele Altea și Altea XL vor rămâne în fabricație, deoarece încă mai există suficientă cerere și interes din partea publicului european.
Lansate în urmă cu aproape 10 ani, monovolumele produse la Martorell au un concurent serios în noul Leon ST, care ca și acestea se încadrează în clasa mașinilor de familie. Varianta break ar putea canibaliza vânzările celor două vehicule MPV și pe fondul tarifelor de listă mai mici, al tehnologiei și eficienței.
Stackmann afirmă că la nivelul prestațiilor și fiabilității, gama Altea rămâne foarte competitivă și avantajoasă.
Un alt aspect demn de luat în seamă este beneficiul înregistrat de compania Seat, care așează Altea în rândul celor mai profitabile vehicule aflate pe liniile de asamblare.