Mazda a avut în 2013 un an emblematic pentru Mazda. Constructorul japonez de înregistrează una dintre cele mai mari creşteri de volum de la un an la altul comparativ cu alte mărci de pe piaţa europeană. Înmatriculările noi de vehicule de pasageri Mazda au crescut cu 18% în 2013 comparativ cu 2012, în timp ce piaţa din Europa a scăzut cu 1.8% - al şaselea an consecutiv de declin.
Mazda a înregistrat performanţe pe toate pieţele, în multe cazuri cu procente semnificativ mai mari, raportând creşteri de două cifre în trei din fiecare patru ţări. Regiunea nordică a fost foarte robustă, cu o creştere de 59% a vânzărilor în 2013 comparativ cu 2012. În Norvegia vânzările practic s-au dublat, în timp ce în Polonia creşterea a fost de 73%.
În ceea ce priveşte cele 5 pieţe mari din Europa, vânzările Mazda în Germania au crescut cu 11% în 2013 comparativ cu 2012, cu 19% în Marea Britanie, 18% în Franţa, 32% în Spania şi 7% în Italia.
Numărul total de unităţi vândute în Europa în 2013 a depăşit 150.000. Prin urmare, cota de piaţă a companiei a crescut la 1.2%, în creştere cu două zecimi comparativ cu 2012.
În România, Mazda a înregistrat o majorare a vânzărilor cu 38% în 2013 comparativ cu 2012.
Cifrele de mai sus sunt rezultatul popularităţii din ce în ce mai mari a noii generaţii de modele Mazda. Cifra de afaceri în Europa în cazul modelului Mazda CX-5, SUV compact lansat în 2012, a crescut cu 92% în 2013 faţă de 2012, cu 51.393 de unităţi vândute, în timp ce Mazda6, introdusă la începutul lui 2013, a raportat vânzări de 32.563 de unităţi, mai mari cu 71%.
”Provocând convenţionalul pentru a face lucrurile mai bune, compania a introdus o formulă revoluţionară, care nu face compromisuri”, susțin oficialii Mazda. Cu designul KODO – Sufletul mişcării şi tehnologia SKYACTIV, noua generaţie Mazda combină aspectul impresionant şi performanţele deosebite cu economia de combustibil de top, siguranţa, accesibilitatea şi, desigur, plăcerea de a conduce, cel mai bine exemplificată de legendarul roadster MX-5.
Vânzările Mazda au crescut constant în 2013, înregistrând o majorare de 36% în trimestrul 4 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012, ca urmare a lansării noii Mazda3.
Mazda va susţine acest ritm de creştere şi în 2014, având în vedere sosirea unei noi generaţii de modele şi îmbunătăţirea condiţiilor de piaţă în Europa.