Audi va continua ”războiul” cu BMW în segmentul vehiculelor ultra-rapide de clasă compactă. Din acest an în luptă au intrat și conaționalii de la Mercedes care au scos pe piață un bolid în toată regula: A 45 AMG. Răspunsul echipei din Ingolstadt nu va înceta să apară, dar până atunci mai este un an, timp în care inginerii pregătesc cu grijă noul RS3.
Următoarea generație va păstra câteva elemente de la seria actuală, în traducere asta însemnând că tracțiunea integrală Quattro și motorul turbo se vor regăsi pe listă. Desigur vor fi revizuite și optimizate.
Cererea pentru mașini sportive este în continuă creștere, tocmai de aceea Audi vrea să dezvolte gama RS din familia A3.
Germanii plănuiesc atât o versiune hatchback, cât și varianta de familie Sportback. Marea noutate va fi însă RS3 Sedan.
Pentru că vrea să vrea să-și păstreze supremația, Audi plănuiește modificări importante la nivelul motorului, suspensiilor și direcției. Puterea motorului va fi de aproape 400 de cai putere, însă avantajul va fi consumul mai mic decât al modelului precedent.
Aerodinamica va fi îmbunătățită, iar masa mașinii redusă cu câteva zeci de kilograme. Fibra de carbon ar putea intra în joc, alături de intens utilizatul aluminiu pentru care inginerii Audi au făcut nu doar o pasiune, dar au dezvoltat cea mai ușoară și rezistentă structură (ASF).