BMW se laudă acum cu unul din cele mai avansate modele de clasă compactă din lume. Mezinul Seria 1 îmbracă o ținută modernă și se înarmează cu tehnologii de dată recentă pentru demonstra că modernitatea și progresul merg mână în mână. Din punct de vedere estetic modelul se schimbă radical în partea frontală, una care emană soliditate.
Evoluat spre o linie care încearcă să împace aspectul unei mașini care se vrea atât sportivă cât și familială, noul Seria 1 nu mai are aproape nimic în comun cu vechiul model.
Interiorul propune materiale de înaltă calitate, asociate unei atmosfere prietenoase. BMW promite finisaje și materiale remarcabile în habitaclu, alături de binecunoscutul sistem iDrive și un panou de instrumente cu ecran plat, tipic BMW, care va încânta ochiul.
Sisteme din aria Connected Drive sunt generoase și permite integrarea unui smartphone și mp3 player, web radio, conectivitate la internet și o lungă listă de echipamente de ultimă oră. Aici menționăm farurile adaptive, sistemul de asistare la faza lungă și parcare, camera video pentru marșarier, sistemul de avertizare la depășirea accidentaltă a benzii de rulare cuplat cu avertizarea în caz de coliziune, pilot automat cuplat cu funcția de frânare, sistem citire a restricțiilor de viteză și interdicțiilor.
Pentru prima dată toată gama de motorizări dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo, aflată și ea într-o etapă de profunde înnoiri. Își face loc noul motor pe benzină de 1,6 litri și 170 de cai putere și versiuni revizuite ale vechilor și apreciatelor 116d, 118d și 116i.
Noul BMW Seria 1 este primul model din clasa sa care va oferi o cutie automată cu 8 trepte, sistem automat start/stop pentru toate versiunile.
O altă noutate este apariția funcției Eco Pro, ca dotare standard, care va îmbunătăți experiența condusului cu economia de combustibil.
Pe parte de dotări noul BMW Seria 1 primește un pachet de suspensii avansate împreună cu un sistem de direcție electromecanic fără intervenție din partea motorului.
Opțional se poate alege un sistem direcție cu o componentă sportivă - Variable Sports Steering. În meniu mai figurează controlul stabilității – DSC, controlul dinamic al tracțiunii – DTC, și diferențial spate controlat electronic.