Opel a prezentat detalii cu privire la noul motor pe benzină în cadrul unui evenimentul din Germania. Unitatea este o versiune SIDI Turbo de
Această unitate de propulsie de dimensiuni mici îşi contrazice mărimea „de buzunar”, dezvoltând o putere de 115 cp şi generând un cuplu mare, de 166 Nm, în gama de turaţii 1.800 – 4.700 rpm.
Prin urmare, asigură o accelerare mai bună la turaţii reduse decât motoarele mai mari de putere similară, consumând mult mai puţin carburant şi având emisii mai mici de CO2.
De exemplu, în comparaţie cu motorul curent de
Tehnologiile de ultimă oră includ injecţia directă de carburant la înaltă presiune, un sistem de supraalimentare ultra compact, sincronizarea continuu variabilă a supapelor şi o structură uşoară, din aluminiu, cu o galerie de evacuare integrată în chiulasă.
Motorul 1.0 SIDI Turbo este primul membru al unei familii noi, modulare, de motoare pe benzină cu trei şi patru cilindri din clasa cu cilindree mai mică de
Acesta îşi va face debutul anul viitor pe modelul Opel ADAM, alături de o transmisie manuală cu şase trepte de viteză, nouă în totalitate. Motorul este proiectat să fie utilizat împreună cu sistemul Start/Stop pentru toate autovehiculele şi se preconizează că în regim mixt va avea emisii de CO2, mult sub 100 g/km.
Structura motorului, integral din aluminiu, a fost proiectată astfel încât să fie redus atât nivelul de zgomot cauzat atât de pătrunderea aerului, cât şi cel transmis prin structura motorului, precum şi pentru a reduce greutatea.