Audi consideră că viitorul aparține automobilelor eficiente. Pornind de la această idee inginerii mărcii germane caută noi soluții pentru a aduce pe piață vehicule caracterizate prin consum moderat și atitudine dinamică. Investițiile vor viza nu doar motoarele, ci și șasiul sau o serie componente ușoare. Noul Q7 va fi primul model supus unei cure de slăbire puternică, în urma căreia se vor pierde sute de kilograme.
Oficialii Audi spun că masa mașinii va fi redusă drastic.
Divizia premium a grupului Volkswagen va urma exemplul modelelor de ultimă generație Touareg și Cayenne care beneficiază de o masă mai ușoară cu 200 kg. Cura de slăbire a fost posibilă după renunțarea la diferențialul central și optimizarea câtorva componente ale trenului rulant ce au condus la reducerea semnificativă a masei.
În cazul lui Q7, aplicarea aluminiului și elementelor din sticlă vor juca un rol central.
Viitorul SUV va fi conceput să ofere un spațiu vitrat mai mare și un pavilion panoramic din sticlă. Prezența aluminiului se va face simțită în toate piesele șasiului, dar și la capota motorului, ușa portbagajului și aripi. Modelul nu va fi doar mai ușor, ci și cu dimensiuni mai reduse. Gama de motoare va fi înnoită cu versiuni mai eficiente.
A doua generație Q7 este plănuită să apară în 2014 și va utiliza aceeași platformă pe care sunt construite Volkswagen Touareg și Porsche Cayenne.