BMW a lansat oficial noua gamă de hibride denumită BMW i. Vârful de gamă este i8 un produs inovator, o generaţie nouă şi revoluţionară de automobil sport. Acesta combină un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi șasiul din aluminiu care înglobează motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de acumulatori şi suspensie.
Noul BMW i8 a fost conceput de la început ca maşină sport hibrid plug-in, cu atribute de performanţă deosebite şi o eficienţă superioară. Arhitectura LifeDrive - dezvoltată special pentru BMW i - oferă platforma ideală pentru o construcţie cu masă minimă, centru de greutate coborât şi distribuţie perfect egală a maselor între cele două punți. Motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele şasiului şi funcţiile structurale şi de siguranţă sunt dispuse în cadrul modulului Drive din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri.
Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt și urmează să aibă debutul pe piață la începutul anului viitor. Prețul este 126.000 de euro în Germania, include TVA și nu include bonificația de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor țări.
Masa totală redusă (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeaşi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai uşor decât oţelul şi cu 30 de procente faţă de aluminiu. Principiul designului ultrauşor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului.
Uşile sunt realizate dintr-o structură internă din CFRP şi un înveliş exterior din aluminiu, cântărind astfel cu 50% mai puţin decât o construcţie convenţională.
De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticlă ranforsată chimic.
Cu o lungime de 4.689 mm, o lăţime de 1.942 mm şi o înălţime de 1.293 mm, BMW i8 are proporţiile unei maşini sport tipice. Personalitatea dinamică este subliniată şi de capota lungă, elementele aerodinamice evidente, linia alungită a plafonului, consolele scurte şi ampatamentul de 2.800 mm. Motorul cu ardere internă, cu trei cilindri, de la BMW i8 dezvoltă 231 CP şi propulsează puntea spate, în timp ce electromotorul de 131 CP transmite puterea spre puntea față și este alimentat de energia acumulatorului litiu-ion care poate fi încărcat de la o priză normală.
Într-un regim de condus cotidian, acest sistem hibrid plug-in permite o autonomie de până la 35 de kilometri şi o viteză maximă de 120 km/h în regim exclusiv electric. Cea mai puternică dintre cele două surse propulsează puntea spate şi este susținută electric de sistemul hibrid pentru a oferi plăcerea condusului specifică BMW, oferind în acelaşi timp un nivel fără precedent al eficienţei. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în doar 4,4 secunde, în timp ce consumul mediu de combustibil - calculat în ciclul de testare EU pentru automobile hibrid plug-in - este de 2,5 l/100 km. Emisiile CO2 sunt de 59 g/km.