Mercedes a apelat de-a lungul timpului la zeci de soluții și tehnologii inteligente spre beneficiul clienților săi. Viitorul le aparține în totalitate și nu poate fi conceput fără fibra de carbon. Cel mai prețuit material din industria auto va ajunge și pe E-Klasse.
Următoarea generație a limuzinelor de clasă medie de la Mercedes vor impresiona prin masa ușoară și rigiditatea torsională foarte ridicată.
Fibra de carbon (CFRP) va permite generației ultra-ușoare E-Klasse să stabilească noi standarde în materie de siguranță, dar și eficiență. Utilizarea unui sistem de propulsie hibrid va avea un impact uriaș asupra consumului în condițiile în care greutatea limuzinei nu va depăși 1.300 de kilograme. Punând în balanță actualul și viitorul E-Klasse, diferența de greutate va fi de 350 Kg.
Masa optimizată va permite și implementarea unui sistem de propulsie 100 % electric pe celule de combustibil, al cărui dezavantaj major este greutatea bateriilor. Pierderea kilogramelor va avantaja și prezența unui hibrid puternic (un șase cilindri pe benzină + motor electric) pe care Mercedes și-l dorește pe E-Klasse.
În ciuda greutății scăzute, fibra de carbon (CFRP) oferă o rezistență mult mai mare decât oțelul, care se traduce printr-o flexibilitate sporită la capitole precum design și fabricație.
Creatorii modei auto vor avea mai puține constrângeri la nivel constructiv, generațiile viitoare putând renunța fără probleme la montantul central.