BMW ne împărtășește viziunea sa asupra sportivelor viitorului, una total diferită de cea care astăzi guvernează spiritul încântătoarelor M3 sau M5. Viziunea are la bază inovativul i8, inoculat aproape în fiecare produs de marcă al bavarezilor și care va deveni literă de lege pentru o nouă generație de vehicule de performanță înzestrate nu cu motoare V8, ci cu o componentă ecologică.
Primul BMW din viitoarea generație de eco-sportive, versiunea de serie a conceptului i8, va debuta pe piață în anul 2014.
Propulsat de tehnologia BMW Active Hybrid, inovativul prototip i8 prefațează apariția sportivelor ecologice cu autonomie extinsă și performanțe dinamice comparabile mașinilor sport cu motoare convenționale.
Conceptul premergător mașinii de serie impresionează prin tot ceea ce înseamnă performanță. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, fiind la fel de rapid ca și M3 cu cei 420 CP. Consumul mediu este de doar 3,76 litri, iar emisiile ajung la 99 de grame per kilometru, date la care nu poate visa nici cel mai optimist pasionat de mașini sport, în condițiile în care i8 concept dispune de 328 de cai putere.
Secretul este eficiența sistemului de propulsie compus dintr-un motor de 1,5 litri turbodiesel, cu doar 3 cilindri, și două motoare electrice al căror aport în materie de cuplu se simte de la primul impuls milimetric al pedalei de accelerație. BMW spune că doar 1,3 litri de motorină sunt necesari pentru a parcurge 100 km, iar pe o distanță de 50 km poate rula exclusiv pe energia furnizată motoarelor electrice.
Cu rezervorul său de numai 24 de litri și potențialul oferit de bateriile acumulatoare, eco-sportivul i8 poate rula fără probleme pe distanțe maxime de 700 de kilometri.
Gândit ca un model de 2+2 locuri, conceptul futurist de numai 1,24 metri înălțime oglindește perspective extrem de favorabile la adresa mașinilor sportive care vor putea în sfârșit să reducă dezacordurile dintre consum și viteză.