Land Rover se aliniază la tendințele verzi din industria auto, plănuind o intrare triumfală în familia hibridelor. Marca britanică lucrează în prezent la dezvoltarea unei versiuni cu motorizare benzină-electric. Potrivit unui oficial din departamentul de cercetare, versiunea de serie Range Rover Hybrid va sosi în următorii doi ani.
Ulterior, versiunea hibridă va fi urmată de un model cu alimentare la priză.
Versiunea va propune un sistem hibrid cu o arhitectură tradițională, unde sarcina propulsiei poate reveni ambelor motoare. O cutie automată cu 8 trepte va ajuta la minimizarea efortului mecanic prin schimbarea mai rapidă și lină a treptelor de viteză cu efecte directe asupra consumului de carburant.
Modelul hibrid plug-in va include o unitate pe benzină și un motor electric alimentat cu energie de la o priză obișnuită.
Bateriile din dotare vor fi capabile să asigure funcționarea mașinii în modul electric pe o distanță de cel puțin 30 de kilometri. Una din cele mai apăsătoare probleme este greutatea sistemului hibrid, care contribuie la creșterea masei maşinii cu peste 100 de kilograme.
Inginerii încearcă diverse soluții pentru a ține sub control greutatea suplimentară a mașinii generată de bateriile și dispozitivele de gestiune electronică.