Volkswagen vrea să acopere absolut orice segment posibil din industria de profil. Grupul auto german oferă clienților posibilitatea alegerii, de la mașina convenabilă Skoda, la vehiculul premium Audi și de la supermodelele Lamborghini, la ultra-rapizii bolizi Bugatti.
Portofoliul lărgit al companiei va include peste doi-trei ani și o marcă de autovehicule ieftine.
Plănuit să apară în preajma anului 2015, primul automobil de buget sub pavilion german se dorește a fi un altfel de model ieftin.
Cu un preț de pornire mai mic cu 3.000 de euro decât un Volkswagen Up!, viitorul model ieftin va căuta să fie atractiv și prin prisma designului sau a opțiunilor.
“Noul automobil de buget va trebui să aibă un design reușit și să permită o flexibilitate mai mare în ceea ce privește dotările”, susține Martin Winterkorn, șeful grupului Volkswagen.
Pentru a menține costurile la un nivel cât mai mic, producția mașinii ieftine va fi asigurată în China, unde mâna de lucru este ieftină. De asemenea, componentele mașinii, inclusiv motorizările vor fi fabricate de angajații chinezi ai uzinelor Volkswagen.
Etapele principale ale dezvoltării viitorului automobil vor fi derulate în Germania, iar ulterior vor fi continuate alături de un partener local, cel mai probabil chinezii de la FAW.
Șeful grupului auto german a mai precizat că ținta, în ceea ce privește tariful de achiziție, este anticipată la 6.000 – 7.000 de euro.
În funcție de succesul de piață, Volkswagen ar putea creiona o întreagă familie de mașini accesibile. Acestea ar putea fi livrate ulterior în India, Rusia și pe alte piețe emergente.