BMW a revelat astăzi cel mai nou membru al familiei sale de vehicule premium. Se numește Seria 4 și completează locul liber dintre Serie 3 și 5. Modelul va înlocui actualul Seria 3 Coupe (disponibil din anul 2007 și revizuit în 2010) și va putea fi comandat din toamna acestui an.
Seria 4 se va bate pe același segment cu Audi A5 Coupe și Mercedes C-Klasse Coupe.
Dezvoltat pe aceeași platformă cu ultima generație Seria 3, noul model de la BMW va fi disponibil din luna octombrie. Din punct de vedere estetic, Seria 4 se inspiră de la același Seria 3, câteva elemente ale părții frontale și linia plonjată a umerilor fiind detaliile care reușesc să diferențieze cele două modele BMW.
Poziționat sub Seria 5, noul coupe acomodează patru persoane având dimensiunile de 4,64 metri lungime, 1,83 metri lățime și 1,36 metri înălțime. Volumul portbagajului este de 445 litri, cu doar 5 litri mai mult decât Seria 3 Coupe și cu 35 mai puțin decât Seria 3.
Inițial, Seria 4 Coupe va fi disponibil cu o gamă de trei propulsoare: o versiune turbodiesel de 184 cai putere și două pe benzină ce dezvoltă 245 și 306 cai putere. La numai o lună după lansare vor fi adăugate alte trei motoare, două unități diesel de 258 și 313 cai putere, respectiv benzină de 184 CP.
După tipicul BMW, noul Seria 4 Coupe va avea tracțiunea pe puntea spate, însă pentru câteva versiuni va exista posibilitatea echipării lor cu tracțiune integrală xDrive.
Modele care vor primi tehnologia 4x4 sunt 420d, 420i, 428i și 435i.
Cutia de viteze standard este manuală cu 6 trepte, cu excepția versiunilor turbodiesel de 245 și 306 CP care vor pleca din fabrică cu o transmisie automată cu 8 rapoarte.
Versiunea cu cel mai mic consum de combustibil este 420d, echipată cu transmisie automată și care promite să se mulțumească doar cu 4,6 l/100 km. BMW spune că a operat modificări la suspensii și unghiul de cădere a roților pentru a mări stabilitatea și viteza pe viraje.
Aspectul interior al noului BMW Seria 4 este practic identic cu cel al actualului Seria 3, cu mențiunea că scaunele din față au un contur diferit pentru a asigura un confort sporit pe viraje.