Seat a făcut o mișcare interesantă pe segmentul mașinilor sport. Versiunea FR a noii generații Leon vine nu doar cu un pachet nou de tehnologii și dotări mai bogate ci și cu o gamă de motoare extrem de generoasă. Practic, nici un alt model din categoria celor de performanță nu oferă atât de multe opțiuni pe parte de propulsie.
Modelul spaniol este una din puținele mașini sportive care oferă o adevărată gamă motorizări, benzină 2,0 litri de 122, 140 și 180 cai putere şi turbo-diesel 2,0 litri de 150 și 184 de cai putere, care în echipare standard sunt cuplate la o cutie manuală cu 6 trepte.
Opţional, clienţii pot alege transmisia DSG cu dublu ambreiaj şi 6 trepte.
Cel mai economic model sport promite 4,2 litri la 100 km.
Leon FR se distinge de restul gamei prin aspectul şi dotările exterioare care includ jante fumurii de 17 inch sau 18 inch, oglinzile laterale argintii, terminaţiile duble cromate ale eşapamentului şi elementul din plastic încadrat în spoilerul spate.
În echiparea de serie, Leon FR Facelift beneficiază de 6 airbaguri, sistemul de control al stabilităţii, sistemul de prindere Isofix pentru scaunele spate, aer condiţionat, radio CD/MP3 cu port USB, scaune sportive tapiţate cu piele, şi geamuri cu tentă fumurie.
Pe partea de opţionale, modelul spaniol oferă conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil, ecran digital cu browser, faruri cu xenon, lumini diurne cu LED, proiectoare de ceaţă, senzori pentru parcarea laterală şi airbaguri pentru pasagerii din spate.
În plus faţă de oferta de echipare a maşinii sport, pe unele piețe, Seat propune potenţialilor cumpărători pachetele "Technology" şi "Technology Plus " care pun accent pe latura practică a unor sisteme şi componente tehnice prezente la interior şi exterior care au darul de a imprima condusului zilnic o ţinută mai plăcută şi sigură.
Sistemul XDS este una din cele mai importante apariţii pe modelul sportiv FR.
Acesta se comportă ca un dispozitiv de control al tracţiunii, îmbunătăţind acţiunea unui diferenţial cu alunecare limitată care încetineşte sau opreşte maşina să subvireze când aderenţa se pierde în viraje.