Peugeot revine pe segmentul cel mai mici modele sport. Noua provocare pe care francezii o aruncă în fața concurenței este 208 GTI. Modelul urmează să debuteze în curând și în România.
Noul 208 GTi sintetizează esența unei mașini rapide de oraș, ce pune accent pe agilitate și forța propulsorului. Exteriorul se remarcă prin câteva componente cu aer sportiv, pornind de la jante și încheind cu barele de protecție și evident evacuările.
Sub capotă se află un motor turbo de 1.6 litri ce produce 200 de cai putere.
Unitatea este derivată din propulsorul 1.6 THP de 156 de cai putere utilizat pe numeroase automobile Peugeot. Plusul de 44 de cai putere va aduce performanța sportivă și dinamism pentru mașina subcompactă care vine cu pachet de accesorii discret.
Versiunea GTi accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 7 secunde și promite un consum mixt de doar 4,7 litri la 100 km. Emisiile de CO2, cu care este creditat vehiculul sportiv, se ridică la 139 g/km.
Exteriorul primește mici modificări la nivelul spoilerelor, evacuări cromate, în timp ce jantele de 18 inci accentuează sportivitatea mașinii. Grila este ușor modificată, iar ecartamentul mărit cu 36 mm.
Interiorul este echipat cu scaune sport, inserturi din aluminiu și piele Alcantara.
Peugeot nu a furnizat date privind performanțele acestui concept sportiv, în schimb a precizat că suspensiile și cutia manulă cu 6 trepte au beneficiat de optimizările de rigoare pentru a nu face notă discordantă cu dinamica motorului.
Noul 208 GTi rivalizează cu Ford Fiesta ST și Volkswagen Polo GTI.
Sportivul hachback al clasei subcompacte „reînvie mitul GTi, în acord cu tendinţele contemporane”, susțin cei de la Peugeot.