Opel lansează trei familii noi de motoare şi 13 motoare noi în perioada 2012 - 2016, reînnoindu-şi în proporţie de 80% portofoliul de motoare. În aceeaşi perioadă compania va lansa, de asemenea, sisteme de transmisie noi. Procesul de reînnoire a portofoliului de sisteme de propulsie, prin introducerea motoarelor pe benzină şi diesel de 1,6 litri, complet noi, este completat cu a doua generaţie de cutii de viteze cu cinci şi şase trepte.
Având un sistem de injecţie directă SIDI (Spark Ignition Direct Injection), unitatea pe benzină de 1.6 litri este un agregat complet nou, cu patru cilindri, disponibil în două configuraţii. Versiunea Eco Turbo, care dezvoltă o putere de 170 cp şi generează un cuplu maxim de 280 Nm, este axată pe economia optimizată de carburant, generarea unui cuplu ridicat la turaţii scăzute şi o elasticitate de excepţie. Versiunea Performance Turbo, dezvoltând o putere de 200 cp şi produce un cuplu maxim de 300 Nm.
Motorul turbo diesel de 1,6 litri de nouă generaţie Opel, asigură performanţe de primă clasă din punctul de vedere al tuturor parametrilor cheie. Îşi face debutul pe modelul Zafira Tourer şi va fi produs pentru a înlocui unitatea curentă de 1,7 litri şi motoarele diesel de putere mai mică, cu capacitate de 2,0 litri, montate pe numeroase modele Opel, urmând să fie produse versiuni şi mai puternice. Dezvoltând o putere de 136 cp şi un cuplu generos, de 320 Nm, primul motor Opel fabricat în întregime din aluminiu se mândreşte cu o putere de 85 cp per litru.
Consumul său redus de carburant şi emisiile scăzute de CO2 au fost demonstrate deja de modelul Zafira Tourer, ce a obţinut cele mai bune performanţe din clasa din care face parte.
La fel ca varianta pe benzină, motorul 1.6 CDTI beneficiază de o serie de măsuri de „proiectare a comportamentului acustic” referitoare la design şi reglaje fine pentru a minimiza nivelul de zgomote, vibraţii şi duritate. Datorită sistemului de reducere catalitică selectivă (SCR) BlueInjection sau tehnologiei de absorbţie a oxizilor de azot (LNT), ce asigură respectarea standardului de emisii Euro 6, motorul 1.6 CDTI este la fel de ecologic ca un motor pe benzină în funcţiune.
Datorită numărului mare de revizii asupra mecanismelor interne ale transmisiei şi celor de comutare, cea de-a doua generaţie de cutii de viteze cu cinci şi şase trepte asigură o calitate superioară a comutării, având în vedere ca punct de referinţă oferta concurenţei. În momentul de faţă sunt produse pentru modelele ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira şi Insignia, în combinaţie cu motoarele ce generează un cuplu mai mare de 130 Nm.
Pentru autovehiculele de dimensiuni mici şi subcompacte, cu motoare ce generează un cuplu maxim de 235 Nm, Opel va dezvolta o cutie de viteze cu şase trepte, complet nouă. Aceasta este mult mai uşoară decât cutiile de viteze similare şi înglobează multe dintre modificările unităţile de a doua generaţie. După îmbunătăţirile implementate pe generaţia actuală de sisteme de transmisie automată cu şase trepte de viteză, va urma debutul unei transmisii complet noi, cu opt trepte de viteză.