Chevrolet a dezvăluit la New York ultima sa creație sportivă. Camaro Z/28 completează gama sportivelor Camaro cu o versiune înzestrată cu motorul V8 de 7.0 litri. Este modelul de serie pentru care s-a ţinut cont de performanţele pe pista de curse mai mult ca niciodată în istoria auto.
Modelul dispune de o transmisie manuală cu şase trepte TREMEC, cu un angrenaj unic, adaptat caracteristicilor de putere ale motorului LS7 pentru o performanţă de excepţie pe pista de curse.
Motorul Z/28 este o adaptare a modelului LS7 montat pe autovehiculul Corvette C6 Z06, dezvoltat împreună cu echipa Corvette Racing. Puterea acestui motor montat pe noul model Camaro Z/28 a fost evaluată la 500 cp şi cuplul la 637 Nm, iar turaţia maximă a motorului este de 7.100 rpm.
„Motorul LS7 montat pe noul Z/28 îşi continuă istoria în sfera performanţelor de excepţie, asigurând o putere uimitoare în ciuda greutăţii reduse şi conferind acestui nou şi impresionant model Camaro o senzaţie de control şi echilibru extraordinar,” a declarant John Rydzewski, inginer-şef asistent pentru motoarele small-block. „În cazul acestui motor am utilizat pentru prima oară materiale exotice şi soluţii inspirate din domeniul curselor, pentru a ne asigura că ocupă un loc de frunte în materie de tehnologie de înaltă performanţă”.
Motorul LS7 este cel mai puternic motor cu aspiraţie naturală produs în serie de General Motors şi, la lansarea sa la finalul anului 2005, a fost primul motor GM ale cărui valori de putere şi de cuplu au fost certificate de SAE.
Fiind asamblat manual la Performance Build Center din Wixom, Michigan, motorul LS7 are aceeaşi structură de bază precum motorul LS3 de 6,2 litri montat pe modelul Camaro SS, însă beneficiază de un proces unic de turnare a blocului de cilindri cu garnituri de cilindru din oţel presat. De asemenea, utilizează un sistem de lubrifiere cu baie de ulei uscată pentru a asigura o lubrifiere completă în timpul sarcinilor de 1,05 g în deplasarea în viraje, atinsă de modelul Z/28.
La interior, componentele oscilante ale motorului LS7 dispun de o tehnologie cu greutate redusă, inspirată din autovehiculele de curse, ce include biele şi supape de admisie din titan pentru a spori puterea şi turaţiile motorului şi a-i reduce greutatea.
Bielele din titan reprezintă, poate, elementul pentru care au fost utilizate cel mai mult autovehiculele de cursele drept sursă de inspiraţie. Fiecare piesă are doar 464 de grame, cu aproape 30% mai puţin decât bielele motorului LS3. Pe lângă greutatea redusă, care sporeşte puterea şi gama de turaţii, bielele sunt extrem de rezistente datorită faptului că sunt fabricate din titan.