BMW deține instrumentele necesare care dau naștere celui mai iubit sedan de performanță din lume. M5 este modelul pe care orice fan al mărcii și-l dorește, iar cei care și l-au permis se își argumentează alegerea prin pleiada de superlative. Cu noua generație lucrurile se schimbă radical.
Puternică, agresivă, remarcabilă și cu performanțe de care nici un alt M5 nu s-a mai bucurat până astăzi, așa este actualul generație a modelului de top din gama Seriei 5. Un instrument al vitezei și perfecțiunii în lumea mașinilor sport premium.
”Progresul tehnologic este cel care va împinge M5 la vârful segmentului. S-a născut pentru a fi lider”, susțin inginerii diviziei M.
Are 50 de cai putere în plus față de vechiul M5 și consumă 9,9 litri la 100 km, ceea ce reprezintă o îmbunătățire cu doi litri la 100 km parcurși. Dispune de internet și noua generație a sistemului de informații din trafic în timp real (RTTI).
M5 este pus în mișcare de același motor V8 de 4,4 litri pe injecție directă și sincronizarea valvelor ce animă X5M și X6M. Puterea motorului este de 560 CP, cu 5 mai mult decât X5M, în timp ce cuplul motor maxim de 680 Nm este oferit între 1.500 și 5.750 rpm.
Șoferul poate alege între trei programe de funcţionare, "Eficient", "Sport" şi "Sport Plus", ce sunt selectate prin intermediul unui buton de pe consolă.
Modelul BMW accelerează mai rapid ca Mercedes E 63 AMG, de la 0 la 100 km/h fiind necesare 4,4 secunde. Viteză maximă este limitată la 250 kilometri pe oră, însă poate ajunge la 305 km/h dacă se alege pachetul M Driver. Propulsorul este asociat unei cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj ("Drivelogic") cu şapte viteze. Este disponibilă o funcţie de acceleraţie maximă ("Launch Control"), și trei programe în regim automat - "D1" "D2" şi "D3" - şi două în modul manual: "S1" şi "S2".
La fel ca majoritatea modelelor BMW și M5 rămâne fidel tracțiunii spate.
Dispune de un diferenţial cu alunecare limitată, faruri xenon cu iluminare adaptivă şi lumini diurne, sistem pentru vedere pe timp de noapte, avertizare la schimbarea involuntară a sensului de mers ("Lane Departure Warning System"), sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie ("Speed Limit Info") şi conexiune la internet, printre alte lucruri.
Interiorul este uşor diferit de alte versiuni de Seria 5. Vorbim de scaune sport, volan sport, schimbătorul de viteze şi inserții specifice gamei M. Exteriorul primește un spoiler față cu prize de aer generoase, fante de aer, evacuări cromate și difuzor aerodinamic.