Škoda intră în hora maşinilor ieftine. Subiectul revine în actualitate după ce, în 2006, producătorul anunţa că intenţionează să lanseze pe viitor un automobil de buget ca alternativă de succes la adresa Daciei Logan. Chiar dacă totul se petrece în continuare la nivel declarativ, povestea primului model low-cost începe să prindă contur.
Bazată pe o filozofie complet diferită, și cu un preț de achiziție sub actualul Fabia, mașina de buget va impresiona prin raportul preț/calitate.
Cehii vor să ofere clienților cel mai calitativ model ieftin de pe piață. Pentru a reduce la maxim costurile și a asigura fiabilitatea necesară, cehii vor folosi platforma actualei generații Fabia, care și-a dovedit în timp siguranța în funcționare.
Aspectul exterior este o altă armă cu care Škoda vrea să-i seducă pe clienții de modele Logan/Sandero. Linia de design adoptată ar putea fi o reinterpretare a conceptului Mission L, unde formele simpliste și suprafețele clare redau imaginea unui vehicul pragmatic.
Din nou, pentru a reduce costurile și pentru a-i garanta un preț accesibil Škoda va utiliza motorizări cunoscute, benzină și diesel din oferta actuală a Fabiei. Partea de propulsie va consta în motoare cu o cilindree mică, ce vor fi cuplate la cutii manuale, aspect care amintește de configurația debutantului Rapid.
Ca preț, modelul de buget Škoda s-ar putea situa peste Dacia Logan/Sandero, însă la nivel calitativ mașina cehilor va fi superioară.