Nissan este mai decis ca oricând să-şi domine rivalii. Cu o experienţă bogată şi o tradiţie pe măsură în segmentul coupe, brandul japonez aduce în atenţie un nou model mai sofisticat şi puternic. Denumit 370Z, coupe-ul se definește ca un concurent de temut pentru nume sonore ca Porsche Cayman S, BMW Z4 sDrive 35is, dar şi Audi TT-RS.
Cea mai recentă generaţie păstrează câteva din caracteristicile precedentei serii: caroserie coupe, propulsor puternic, două locuri la interior şi tracţiune spate. Aspectul maşinii inspiră un design evoluat, modern, care întregeşte imaginea unui model pur sportiv.
Nissan echipează coupe-ul cu un nou motor V6 de 3,7 litri ce produce 332 de cai putere şi un cuplu maxim de 366 Nm, în fapt aceeaşi unitate disponibilă şi pe Infiniti G37 coupe.
Propulsorul dezvoltă cu aproape 20 de cai putere mai mult decât motorul vechiului 350Z, dar are şi o cilindree mai mai mare. Unitatea pe benzină livrează mai multă putere pe o plajă de turaţii mai largă, de până la 7.000 rpm. Aproximativ 35% din componentele motorului sunt noi, comparativ cu precedentul agregat, care avea 313 cai putere.
În ceea ce priveşte transmisia, clienţii vor putea alege între o cutie manuală sau automată, ambele cu 6 trepte. Transmisia manuală dispune de funcţia “SynchroRev Control”, care îmbunătăţeşte performanţele în materie de condus prin faptul că schimbarea treptelor se efectuează lin şi fără pierderi de cuplu, viteza de rotaţie fiind ajustată automat la treapta de viteză potrivită, pe durata selectării unui raport superior sau inferior al cutiei.
Designul secţiunii faţă este complet schimbat, blocurile optice inspirate de la sedanul Maxima şi spoilerul cu cei doi „colţi” poziţionaţi în faţa grilei motor fiind elementele care pun în lumină personalitatea noului 370Z.
Profilul atletic al maşinii este subliniat şi de umerii spate plonjaţi puternic spre cele două evacuări cromate. Un eleron cu rol aerodinamic este montat pe hayon, iar stopurile imită forma de bumerang, la fel ca şi farurile.
Jantele din aliaj ce preiau motivul estetic de la GT-R şi pasajele pronunţate ale roţilor întregesc imaginea unui model creat să impresioneze vizual, dar şi ca performanţe. Deşi, în cele mai multe cazuri, un nou model însemnă dimensiuni mai mari ale exteriorului, în cazul de faţă vorbim despre o reducere a numărului de centimetri pentru a se obţine un comportament şi o manevrabilitate superioară.