Fiat va renunța definitiv la clasicul hatckback de clasă compactă. Relansat după o pauză de șase ani, Bravo nu s-a bucurat din păcate de succesul generațiilor precendente. Ceea ce s-a dorit a fi un model de volum a sfârșit prin a fi o mare decepție, vânzările anuale ale compactei italiene fiind departe de ținta stabilită la debut.
Contrar așteptărilor, producătorul nu mai este dispus să mai dea o șansă lui Bravo, ci va trece la înlocuirea lui cu crossover.
În ultimii trei ani numărul livrărilor a scăzut puternic față de 2007, anul în care se lansa Bravo în Europa.
Segmentul clasei compacte, al doilea ca volum din Europa, a totalizat 3,16 milioane de unități, adică 22% din totalul mașinilor noi vândute anul trecut pe continent.
Directorul executiv Sergio Marchionne afirmă că Fiat a decis să nu mai lanseze un hatchback conventional care să rivalezeze cu Volkswagen Golf sau Ford Focus, ci să adopte o nouă strategie de produs similară cu cea luată de Nissan în 2007 când a înlocuit Almera cu Qashqai.
Noul crossover va fi comercializat în Europa în 2013 - 2014, anul în care Bravo era plănuit să treacă la următoarea generație. Italienii avea în intenție lansarea unui hatchback și a unei versiuni break.
Viitorul crossover Fiat va împărți platforma cu primul SUV din istoria Alfa Romeo plănuit să apară tot în aceeași perioadă.