Kia a sosit la Geneva cu un model interesant, rapid și fascinant. Se numește Provo și reușește să inspire prin fiecare centimetru al caroseriei un aer de vehicul pentru competiţii automobilistice. Silueta joasă, rafinată, dar în acelaşi timp musculoasă a hatchback-ului cu aspect de coupé ascunde un sistem de propulsie de tip smart-hybrid, care este alcătuit dintr-un motor termic supraalimentat pe benzină şi un motor electric cu sistem inteligent de regenerare a energiei.
Provo are o lungime de 3,88 m, o înălţime de 1,77 m şi o înălţime de doar 1,35 m.
Grila frontală este o reinterpretare a ideii de “bot de tigru”, iar noile blocuri optice au un aspect îndrăzneţ şi au în componenţă mai mult de 850 de LED-uri de mici dimensiuni.
Contactul cu solul se face prin intermediul unor jante impresionante de 19 inch, echipate cu anvelope performante cu dimensiunea 225/40 R19. Aspectul agresiv al jantelor fabricate din aliaj de aluminiu este completat de tuşa sportivă asigurată de sistemul de prindere cu o singură piuliţa centrală, preluat din lumea curselor auto, şi de nuanţa de portocaliu folosită la vopsirea acestuia.
Sub capotă, Provo ascunde un motor pe benzină Turbo GDI de 1,6 litri care produce 204 CP, iar transmisia este de tip „smart-4WD-hybrid”. Mai exact, puntea spate găzduieşte un motor electric de tracţiune, care poate suplimenta, la nevoie, cuplul motor furnizat de unitatea termică punţii faţă. Acesta poate asigura un surplus de până la 45 CP, fie în cazul în care se urmăreşte o accelerare rapidă, fie în cazul drumurilor virajate, când şi roţile spate pot deveni motrice.
Transmisia conceptului este de tip DCT, cu şapte rapoarte, fiind pentru prima dată când Kia dezvoltă o asemenea cutie de viteze.
Planşa de bord este alcătuită dintr-un singur panou fabricat din fibră de carbon. Acesta nu se prelungeşte către podeaua habitaclului, în mod deliberat, pentru a lăsa în acea zonă un spaţiu cât mai mare.
Pedalele şi suportul de sprijin pentru picior sunt fabricate din aluminiu polişat. Zona ceasurilor de bord este înlocuită de un display pe care sunt generate două cadrane ce înlocuiesc versiunile analogice de ceasuri. Între acestea sunt afişate diverse informaţii suplimentare, dar mulţumită faptului că este un ecran, poate fi folosit pentru a afişa o sumedenie de alte informaţii, în diferite variante grafice.
Momentan nu este stabilită o dată pentru o posibilă intrare în producţie a conceptului Provo.