Chevrolet experimentează posibilitatea implementării unor sisteme de propulsie ecologice pe un număr tot mai mare de automobile. Succesul comercial înregistrat de Cruze îi determină pe americani să gândească și o versiune electrică, în perspectiva lansării unui model de serie care va crește reputația mărcii americane. În același timp, mașina cu zero emisii va ajuta Chevrolet să își sporească vânzările la nivel global în domeniul mașinilor electrice.
General Motors pornește un proiect demonstrativ, cu rolul de explorare a necesităţilor pieţii şi a gradului de acceptare pe care-l au clienţii faţă de autovehiculele electrice în Coreea.
Proiectul presupune o flotă de autovehicule electrice bazate pe modelul de succes Chevrolet Cruze.
Proiectul are rolul de a ajuta la dezvoltarea competenţelor principale ale GM de electrificare a autovehiculelor, care includ bateriile, motoarele electrice, comenzile acţionate electric şi încărcarea.
Autovehiculele electrice Cruze vor fi primele modele sedan electrice full-size lansate şi vor fi alimentate de baterii produse de LG Chem şi de sisteme de propulsie (motor/invertor) de la LG Electronics.
Cruze în versiunea electrică este prevăzut cu o baterie de 31 kWh, care generează o putere maximă de 150 kW.
În cadrul programelor de testare s-a dovedit că mașinile demonstrative ar putea atinge o autonomie de până la 160 km. Acestea pot ajunge de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde, iar viteza de deplasare maximă este de 165 km/h.
Dacă este conectat la o priză domestică standard de 220 volţi, autovehiculul electric Cruze poate fi reîncărcat complet în 8-10 ore. O altă sarcină a flotei demonstrative este testarea unei posibilităţi de „încărcare rapidă”, care ar putea reduce semnificativ timpul de încărcare.