Mercedes-Benz este prezent în liga mașinilor ultra-rapide încă din anii 50, când se lansa celebrul 300 SL Gullwing. Tradiția este dusă astăzi mai departe de SLS AMG. Supercarul împarte același segment de elită al clasei sport cu Aston Martin DBS, Ferrari 599 GTB și Audi R8.
Dezvoltată împreună cu colegii de la AMG, noua sportivă de top păstrează tracțiunea pe puntea spate, dar dispune de un propulsor V8 de 571 de cai putere.
Motorul cu o cilindree de 6.300 cmc este amplasat în spatele axei frontale și va dispune de o cutie automată cu şapte trepte de viteză, botezată SpeedShift, ce promite performanțe răsunătoare, și un comportament rutier de invidiat.
Cu ajutorul unui sistem denumit Race Start, noul model sprintează de la 0 la 100 de km/h în doar 3,8 secunde și atinge o viteză maximă de 317 km/h. Consumul mediu este cifrat la 13,2 litri la 100 km, în condițiile în care masa mașinii este de de 1.620 kg.
SLS AMG dispune de dotări unice în familia de modele Mercedes: frâne din carbon ceramic, un șasiu realizat integral din aluminiu, cu o structură avansată care înseamnă nu doar o masă mai ușoară de propulsat ci şi o rezistență sporită la impact.
Supercarul este echipat cu o transmisie AMG SpeedShift cu 7 trepte și ambreiaj dublu ce permite schimbarea rapidă a treptelor de viteză, fără pierderi de putere, în mai puțin de 100 de milisecunde.
Bolidul dispune de portiere de tip fluture, cu o deschidere de 70 de grade, și o repartiție aproape perfectă a maselor pe punți, 48% față și 52% spate.
Interiorul îmbrăcă forme pur sportive asortate cu materiale fine, inserții din fibră de carbon și ornamente din metal.
SLS AMG este primul supercar 100% realizat de Mercedes.