Škoda a atras de partea sa și pe iubitorii de mașini sportive. Magnetul este gama Octavia RS, disponibilă în versiunile sedan şi combi. Cu un aspect contemporan versiunile sport sunt un concurent serios, demn de luat în seamă ca alternativă în clasa compactă.
Exteriorul se individualizează prin prezenţa unui eleron şi a jantelor Neptune de 18 inch care sporesc imaginea unui automobil cu valenţe sportive declarate.
Octavia RS dispune de blocuri optice adaptive cu xenon, spoiler revizuit estetic şi o zonă de ventilare mai generoasă a motorului.
Tehnologia LED pentru iluminare pe timp de zi figurează în lista dotărilor, aceasta fiind dispusă sub forma unei lamele integrate în bara de protecţie frontală.
La interior, scaunele combină pielea fină cu materialul textil, în timp ce volanul, schimbătorul de viteze şi frâna de mână sunt îmbrăcate în piele. Mânerele interioare cromate şi pragurile ornate cu elemente din aluminiu sporesc identitatea sportivă a maşinii.
Pe parte de motorizare, Škoda aduce mici optimizări variantei turbodiesel, care dispune, pe lângă tehnologia de injecţie common-rail, şi de filtru de particule DPF, care îmbunătăţeşte nivelul emisiilor.
Ca şi până acum, clienţii pot opta între propulsorul pe benzină TFSI de 2,0 litri şi 200 CP şi unul pe motorină TDI, tot de 2,0 litri, dar care dezvoltă 170 CP, resursele fiind transmise doar punţii faţă.
Motoarele îndeplinesc normele Euro 5 şi pot fi cuplate la o transmisie manuală cu 6 trepte sau la o cutie automată DSG cu dublu ambreiaj.
Configuraţia cu care modelele sport vin din fabrică indică o echipare bogată: funcţia AQS – senzor de calitate a aerului pentru instalaţia Climatronic, servodirecţie electromecanică, geamuri electrice, oglinzi laterale încălzite, plus opt sisteme de siguranţă activă şi patru airbaguri.