Volkswagen și-a propus ca în 2018 să fie liderul de piață al mașinilor electrice. Țelul va fi atins cu ajutorul emblematicului Golf, model care va fi oferit peste doi ani și în versiune electrică. Germanii au pregătit pentru început mai multe modele de test, bazate pe conceptul funcțional Blue-e-motion, care au pornit într-un test prin Europa și în câteva regiuni cu temperaturi extreme.
O flotă de 50 de modele Golf pur electrice Blue-e-motion va dezvălui punctele nevralgice ale primului automobil electric cu sigla Volkswagen, și vor indica exact capacitățile mașinii ecologice.
Golf Blue-e-motion este pus în mișcare de un motor ce dezvoltă 115 cai putere și un cuplu maxim ce atinge 270 Nm, valoare regăsită pe acest palier de putere doar la motoarele turbodiesel. Energia necesară funcționării sistemului de propulsie electric este furnizată de baterii litiu-ion de 26.5 kw/h, capabile să asigure o autonomie maximă de 150 de kilometri.
Demarajul de la 0 la 100km/h se efectuează în 11,8 secunde, iar viteza maximă este limitată la 140 km/h pentru a conserva resursele mașinii.
Teoretic acesta ar urma să poarte amprenta estetică a viitorului Golf VII. Pentru a putea crește autonomia de drum, compacta electrică germană va fi echipată doar cu componente de strictă necesitate, printre care aerul condiționat și sistemele de siguranță. Cel mai greu echipament al mașinii este pachetul de baterii, care poate cântări și 200 de kilograme. Volkswagen speră ca peste doi ani tehnologia să poată oferi sisteme mai ușoare, compacte și cu o exploatare mai îndelungată.
Pentru o mai bună distribuție a maselor, bateriile sunt poziționate central între scaunele spate și rezervorul de combustibil, soluție care a penalizat foarte puțin spațiul pentru bagaje al cărui volum standard este de 237 de litri.
Grație adoptării unor soluții ingenioase la montajul componentelor, dar și designul Golf Blue-e-motion cântărește doar 1.545 kg, cu doar 205 kg mai mult decât o versiune Golf cu motor turbodiesel.
Modelul de uzină Golf cu propulsie electrică va fi disponibil începând cu 2014, cu un am mai târziu decât era programat.