Audi și-a extins constant oferta de modele sport, tendință care se va accentua în viitor. Printre numeroasele versiuni rapide preparate la Ingolstadt se numără și S5 Sportback, un coupe cu patru uși extras din tulpina lui A5 Sportback, care de curând a primit câteva îmbunătățiri estetice și tehnice.
Pe lângă confortul oferit pasagerilor, puritatea liniilor de coupe, dinamica și stilul unic, Audi a conferit substanță acestui vehicul sportiv căruia aproape nu-i lipsește nimic.
Standard, modelul este echipat cu jante de 18 inch, scaune sport reglabile, piele fină Nappa la interior, etriere şi grilă motor personalizată cu emblema S5. Tot ca dotare standard este inclusă şi direcţia Servotronic, ce oferă o asistenţă individuală a direcţiei adaptată la viteza de deplasare a maşinii.
Noua sportivă Audi se bazează pe acelaşi motor care animă gama S4 Sedan şi Avant, respectiv un propulsor V6 supraalimentat, echipat cu un compresor mecanic acţionat direct de arborele cotit al motorului.
Unitatea de sub capotă este acelaşi motor V6 supraalimentat, echipat cu un compresor mecanic acţionat direct de arborele cotit al motorului.
Vorbim de un agregat pe benzină cu o cilindree de 3.0 litri şi o putere maximă de 333 cai putere livrată între 5.500 şi 7.000 de rotaţii pe minut. Cuplul nominal atinge 440 Nm şi este disponibil în plaja 2.900 - 5.300 de rotaţii.
Modelul sportiv poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde şi atinge o viteză maximă de 250 km/h, limitată prin intermediul unui sistem electronic.
În ciuda referinţelor tehnice şi dinamice furnizate de Audi, consumul mediu se menţine la un nivel excelent, media de consum a sportivului model este de 8,1 litri de combustibil la fiecare 100 de kilometri parcurşi.
Raportat la modelul din care derivă S5 Sportback vine cu dotări princiare şi mici modificări la exterior aplicate în dreptul grilei, oglinzilor laterale şi barei de protecţie spate. Vârful de gamă este echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj şi şapte trepte de viteză, sistem avansat de tracţiune integrală şi un şasiu sportiv ce completează în mod firesc tabloul performanţelor maşinii.