Citroën și-a extins permanent gama de automobile premium. După DS3 francezii pun la dispoziția clienților inovativul DS4 un model total diferit în clasa compactă, care poate fi perceput ca un produs adresat iubitorilor de nou și non-conformism. Grație liniilor exterioare spate, a gardei la sol ridicate și a unor detalii ce țin strict de funcționalitate, DS4 se afirmă ca cel mai nou model de nișă pe piața europeană și primul din clasa compactă care oferă altceva.
Modelul Citroën surprinde elemente specifice clasei compacte, însă le împletește cu stilul practic al unui hatchback.
Pentru a arăta ca un coupe, partea din capăt a pavilionului coboară lin spre hayon. Tot la partea spate, francezii au dorit ca mânerul ușilor posterioare să fie ”mascate” în dreptul geamurilor (folosind soluţia utilizată de Alfa Romeo Giulietta şi Seat Leon.
Designul tabloului de bord este identic cu C4. Pentru a-l diferenţia într-un fel, la DS4 poate fi acoperit cu piele de calitate, un material care este, de asemenea, utilizat pe uşi şi alte zone ale cabinei. Mai mult decât atât unele detalii decorative reușesc să surprindă esența acestui model compact cu linii premium.
Scaunele din spate nu sunt foarte generoase în ceea ce privește gradul de confort, în schimb spațiul oferit pasagerilor depășește media clasei compacte.
Cu o lungime de 4,27 metri, DS4 este mai mic cu 5 cm decât noul C4. Înălțimea neobișnuit de mare de 1,53 metri, media segmentului fiind de 1,40 metri, și lățimea de 1,81 metri, de asemenea generoasă asigură spațiul și confortul necesar pentru cinci pasageri.
Subiectul motorizare nu surprinde decât prin numărul mare de versiuni oferite pentru început. Gama de motorizări cuprinde unități diesel HDi de 110 şi 160 CP şi trei pe benzină din care unul aspirat normal (VTi) de 120 CP, iar două supraalimentate THP de 150 CP şi THP de 207 cai putere. Motoarele pot fi cuplate fie la o cutie automată fie la o transmisie manuală, ambele cu şase trepte.
Din punct de vedere mecanic, DS4 folosește aceleași componente ca și noul Citroën C4, puntea față fiind dotată cu suspensie independentă Mc Pherson şi o suspensie cu brațe trase și traversă deformabilă pentru puntea spate. Portbagajul, ușor subdimensionat, oferă standard 370 de litri cu 38 de litri mai puțin decât versiunea în cinci uși a lui C4.