Škoda a încercat mereu să ofere acel ceva în plus. Cu Octavia a reușit de fiecare dată. Noua generație impune noi standarde în clasa sa în ceea ce privește oferta de spațiu. În comparație cu modelul precedent, Octavia a crescut semnificativ în ceea ce privește lungimea și lățimea.
Noul model este cu 90 mm mai lung și cu 45 mm mai lat decât cea de-a doua generație Octavia.
Inginerii Škoda au dezvoltat o mulțime de sisteme de siguranță de ultimă oră pentru noua Octavia, inclusiv Front Assistant/funcția de frânare de urgență, Lane Assistant, care menține Octavia pe traiectoria aleasă, sistemul de frânare automată Multicollision-Braking/acționarea automată a frânelor în cazul unui accident, Crew Protect Assistant/pregătirea autovehiculului în eventualitatea unui accident sau Driver Activity Assistant / detectarea nivelului de oboseală a şoferului. Aceste sisteme ajută la evitarea accidentelor sau la diminuarea consecințelor acestora pentru ocupanții autovehiculului și pentru ceilalți participanți la trafic.
În plus, un șasiu precis, ampatamentul lung și o structură rigidă și ușoară a caroseriei sunt combinate pentru a asigura manevrabilitate şi stabilitate pentru cel mai recent model al mărcii cehe. Airbag-ul pentru genunchi și airbag-urile laterale spate sunt disponibile pentru prima dată la Octavia.
Grație dezvoltării unor noi motoare pe benzină și diesel, a unui coeficient aerodinamic scăzut și greutății reduse a autovehiculului, inginerii au obținut îmbunătățiri semnificative ale cifrelor de consum și emisii ale modelului Škoda Octavia, care scad cu până la 23% față de modelul anterior.
Versiunea GreenLine a noii Octavia (1.6 TDI/81 kW) are emisii de CO2 de numai 89 g/km și consumă doar 3,4 litri de motorină pentru 100 de km parcurși. În total, sunt oferite patru propulsoare pe benzină, toate dispunând de tehnologie TSI de ultimă oră și patru TDI-uri moderne, cu common-rail. O versiune de propulsor alimentat cu gaze naturale este planificată pentru mai târziu. Cu excepția propulsoarelor de intrare în gamă, atât pe benzină, cât și diesel, toate motoarele sunt disponibile acum într-o versiune Green tec cu sistem start-stop și funcţie de recuperare a energiei.
În ciuda dimensiunilor crescute și a unui număr mai mare de tehnologii aflate la bord, inginerii Škoda au reușit totuși să facă această mașină cu până la 102 kilograme mai ușoară decât cea de-a doua generație Octavia.