Volkswagen este perceput astăzi, la fel ca şi la începutul istoriei sale ca o „maşină a poporului”. Practic aşa se traduce şi numele companiei care astăzi ocupă locul 3 în lume ca număr de automobile comercializate. Cu o reprezentare foarte vastă în ceea ce priveşte segmentele de adresare, marca germană mai are totuşi unele „goluri” de umplut.
Dacă în sectorul mini Volkswagen va defila cu o serie de derivate ale prototipului Up!, iar pe segmentul subcompactelor au deja un reprezentant de vază - Polo, producătorului nu i-a mai rămas decât să plaseze un model în clasa celor mai mici mașini de serie. Este exact ceea ce va face în următorii ani când primul microcar din istoria companiei va prinde viaţă.
Preluând filozofia constructivă a maşinilor din această categorie, modelul Volkswagen va încerca să atragă de partea sa în special clienţii fideli ai mărcii. Chicco va fi o alternativă viabilă la maşinile de oraş Smart ForTwo şi Toyota iQ şi va miza în primul rând pe costul de achiziţie ce va fi sub 10.000 de euro.
Minionul german va dispune de o caroserie în trei uşi şi interior cu două locuri şi dotări preluate de la versiunea de serie a viitorului Up! De asemenea, designul şi o parte din motorizări vor fi aduse tot de pe platforma acestui model.