Jeep iese la atac cu un model rapid pentru a ne demonstra că și un SUV este capabil de performanțe sportive. Grand Cherokee în versiunea SRT8 este combinația supremă între sportivitate și capacități tot-teren. Acesta se distinge prin noua motorizare V8, elementele de tuning specifice ale caroseriei şi, mai presus de toate, de aspectul lor.
Versiunea sport poate atinge o viteză de top de 250 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde.
Sub capotă lucrează un motor cu opt cilindri în "V" şi 6.4 litri, care oferă 465 CP. Un sistem poate deconecta automat patru din cei opt cilindri pentru a reduce consumul de ori de câte ori este posibil. Unitatea este dotată cu sincronizare variabilă a supapelor de admisie și un colector de admisie care îmbunătățesc performanțele dinamice și de consum.
Cutia de viteze este automată şi poate fi acționată de pe volan.
Chiar dacă este un SUV rapid, americanii au dorit să păstreze și caracteristicile tipice unui Grand Cherokee, adică să ofere posibilitatea de a rula fără probleme pe suprafețe cu aderență scăzută, motiv pentru care sistemul de tracțiune"Quadra-Tack" şi cele cinci moduri de conducere au fost păstrate în meniu.
Suspensiile sunt controlate electronic, însă tipul utilizat este diferit de cel al modelului obișnuit care vine cu suspensie pneumatică QuadraLift.
Anvelopele de 20 inci sunt montate pe pneuri cu talon îngust Pirelli P Zero de 295/45ZR2. Sistemul de frânare are în echipare etriere puternice marca Brembo. Vopsite în roșu, acestea au şase pistoane pe puntea faţă şi patru în spate.
Exteriorul se remarcă prin detaliile spoilerului, prin blocurile optice cu sistem LED pentru lumini pe timp de zi, prize de aer cu un cadru cromat și două țevi de eșapament de 100 mm în diametru.
Versiunea sportivă se mai distinge prin elemente decorative specifice familiei SRT, regăsite la nivelul volanului, pedalierului din fibră de carbon și metal. În ecranul tabloului de bord sunt afișate informaţii, cum ar fi puterea şi un cuplul, precum şi diverse detalii privitoare la accelerare şi frânare.