Seat este o marcă sportivă prin excelenţă. Când însă adaugă ingredientele necesare, modelele constructorului iberic trec de la aspectul dinamic la cel agresiv şi de la un stil activ la cel impetuos. În gama Seat versiunile cu un caracter sportiv accentuat poartă prenumele „Cupra” (Cup Racing) și se nasc al aceeași uzină Matorell ca întreaga familie de modele spaniole.
Sub capotă se află un motor de 1.4 litri TSI supraalimentat de o turbină şi un compresor volumetric, agregat cu o configuraţie uşor modificată pentru a putea genera 180 de cai putere. Propulsorul, o declinare a motorului de 1.4 litri de 170 de cai putere, este cuplat la o transmisie automată de tip DSG cu şapte trepte.
Interiorul se remarcă şi el prin câteva dotări specifice sportivelor care ţin la imaginea lor. Habitaclul este decorat cu scaune sport, un set de pedale perforate din aluminiu, în timp ce volanul şi levierul cutiei de viteze sunt individualizate după standardul versiunilor Cupra.
Seat continuă tradiţia începută în anul 1999 de a furniza în clasa subcompactelor un automobil care să impună respect şi să răspundă ferm provocărilor.
Elementele de natură sportivă inspirate de conceptul Bocanegra, au fost păstrate însă există şi detalii noi care prin prezenţa lor transmit o doză suplimentară de dinamism. Seat a operat modificări la secţiunea frontală a nivelul spoilerului şi a prizelor de aer, în timp ce partea din spate se evidenţiază prin evacuarea cromată - o ţeavă de eşapament trapezoidală montată pe mijloc. Spoilerul spate găzduieşte prize aerodinamice plasate pe capătul acestuia, doi catadioptri reflectorizanţi plasaţi la baza spoilerului şi un difuzor de aer cu un profil mai aparte.
Trenul rulant este echipat cu anvelope Pirelli de 215/40 şi jante de 17 inch cu spiţe duble, un accesoriu nelipsit din bagajul de dotări al oricărei sportive care se respectă.
În ceea ce priveşte lista echipamentelor din dotarea de bază, noua sportivă de top dispune de sistemul de siguranţă activă ESP, patru airbaguri, sistemul de asistare la plecarea de pe loc în rampă – Hill Holder Control şi pneuri cu senzori de monitorizare a presiunii.