Peugeot are planuri foarte îndrăznețe pentru cucerirea pieței chineze. După ce a devenit prima din lume la vânzările de noi automobile, francezii au ambiția de a oferi clienților din această țară câte un nou model în fiecare an. Un exemplu este și 408, un sedan destinat segmentului M1 Premium, ce reprezintă 40% din totalul sectorului auto din China.
Bazat pe structura actualului 308, sedanul este deja un succes.
Francezii susțin că după doi ani au primit peste 190.000 de comenzi, o cifră care depășește estimările inițiale. La debut 408 se laudă deja cu aproape 30.000 de pre-comenzi.
Mașina măsoară 4.68 metri în lungime, 1.81 metri lăţime şi 1.52 înălţime, dimensiuni ce se potrivesc mai degrabă unui sedan obişnuit din clasa medie, confortul interior şi spaţiul oferit celor cinci ocupanţi fiind unul din atuurile maşinii.
Partea de propulsie este mai puţin diversificată, versiunile pe benzină fiind foarte agreate de clienţii unde se comercializează în prezent berlina 307. Tocmai din acest motiv 408 va fi lansat cu două motorizări: 1.6 de 106 CP şi 2.0 de 147 CP.
Compartimentul pentru bagaje oferă o surpriză plăcută. Volumul de încărcare de 562 de litri, poate satisface nevoile imediate ale clientului, oferă cea mai bună valoare din segment. Printre echipamentele cu care este înzestrat noul model se numără 6 airbaguri, sistemele ABS, ESP şi pilot automat, climatizare automată bi-zonă.
Interiorul nu diferă prea mult de cel întâlnit în gama 308, micile modificări fiind doar la nivel de dotări standard şi culori pentru tapiţerie. 408 surprinde nu doar prin liniile exterioare ci şi prin dimensiuni, berlina Peugeot depăşind din acest punct de vedere spectrul clasei compacte.
408 este considerat de Peugeot un model extrem de important pentru expansiunea mărcii franceze în China, în prezent cea mai mare piață auto din lume.