Audi va plusa tot mai mult pe segmentul mașinilor hibride. A3 e-tron este unul din modelele care anunță lansarea unei game de vehicule cu motorizare-benzină electric. Conceptul are în construcția sa aluminiu și fibră de carbon, cântărește 1,7 tone și se laudă cu performanțe dinamice și de consum interesante.
A3 e-tron este un preambul la viitorul A3 Hybrid, primul model compact al germanilor cu o motorizare benzină-electric. Conceptul ne oferă totodată și o imagine de ansamblu asupra liniei de design al sedanului A3.
Sub capotă se află un motor pe benzină TSI de 211 cai putere și un motor electric de 27 de cai putere. Deoarece bateriile acumulatoare cu o capacitate de 12 kWh se află în portbagaj, spațiul de stocare a acestuia scade cu 30 de litri față de cea a conceptului A3 prezentat în martie la Geneva.
Puterea combinată a acestora este de 238 CP. Dacă cele două agregate funcţionează împreună, A3 Audi e-tron poate accelera de 0 la 100 km/h în 6,8 secunde și atinge o viteză maximă de 231 km/h.
Potrivit celor de la Audi, cu bateria încărcată complet, A3 e-tron poate călători până la 54 de kilometri fără ca motorul pe benzină să fie nevoit să funcționeze. Bateria este reîncărcată prin conectarea la reţea dar și în fazele de decelerare.
Cutia de viteze este automată cu dublu ambreiaj (S tronic), ce oferă posibilitate de a schimba treptele atât automat cât și manual cu ajutorul unui selector aflat în spatele volanului.
Ca şi conceptul A3, prototipul A3- etron măsoară 4,44 m lungime, 1,84 m lăţime şi 1.39 m înălţime. Ampatamentul său este 2.63 m este mai generos decât la actual A3, dar mai mic decât la versiunea curentă A4 Sedan.