Seat renunța acum opt ani la cel mai apreciat și generos sedan din ofertă. Toledo a continuat doar sub forma unui monovolum, în speranța că va atrage un public mai numeros, în special familiștii. Spaniolii vor să profite de creșterea popularității mașinilor în patru uși și repun în drepturi sedanul de clasă compactă.
Noul Seat Toledo va fi disponibil din 2013, după ce a fost prezentat oficial în toamna acestui an, la Paris.
Dezvoltat pe o platformă comună cu Skoda Rapid, noul model se dorește o alternativă la Opel Astra Sedan, Peugeot 408 Sedan și Renault Fluence. A treia generație se dorește în primul rând un automobil cu un raport optim preț/calitate. Toledo va oferi minimul necesar pentru o experiență de condus decentă.
Exteriorul mizează pe aceleași linii simple și curate, designul exterior fiind o copie fidelă a prototipului Toledo. În mod suprinzător, interiorul este cel care adoptă unele schimbări. Habitaclul este sobru, simplu și aerisit, astfel încât să ofere funcționalitate maximă. Calitatea pare în general bună, însă aspectul anumitor plastice amintesc de mașinile de buget.
Din fabrică, versiunea de intrare Toledo va fi echipată cu ABS și ESP, controlul tracțiunii, servodirecție asistată, geamuri electrice față, banchetă rabatabilă, sistem ISOFIX și un pachet de airbaguri pentru șofer și pasagerul față.
Partea de motorizare va fi alcătuită din două unități pe benzină 1.2 de 75 CP și 1.4 TSI de 122 CP, acompaniate de două propulsoare diesel de 1.6 litri ce produc 90 și respectiv 105 cai putere. Motoarele vor fi cuplate la transmisii manuale, în timp ce versiunile mai puternice vor putea fi echipate cu transmisii automate cu dublu ambreiaj DSG.
Din rațiuni lesne de înțeles, cel mai economic model al gamei – Toledo 1.6 TDI 90 CP - va fi disponibil la câteva luni după începerea operațiunilor de comercializare.