Lancia a revenit cu forţe proaspete şi mai hotărâtă ca oricând să ajungă în topul clasei compacte. Cu Delta, îi va fi mult mai uşor şi simplu să o facă decât cu orice alt model. Ultima generaţie este arma care face din Lancia un adversar de temut pentru la fel de celebrii Astra, Golf şi Focus.
Modelul italian este construit pe baza structurii conceptului Delta HPE, vehiculul de uzină păstrând de la versiunea prototip caracteristicile estetice cât şi dimensiunile sale: 4.5 metri lungime, 1.5 metri înălţime, 1.8 metri lăţime şi 2.7 metri ampatament.
Lancia Delta utilizează platforma mecanică a lui Fiat Bravo.
Cu toate acestea dispune de un interior mai spaţios şi luxos cu materiale mult mai calitative, modelul italian fiind capabil să atace modele din segmentul premium.
Propulsia noul model de clasă compactă constă în două versiuni pe benzină şi trei diesel.
Gama de motoare pe benzină include unităţile 1.4 litri de 120 CP şi 1.4 litri de 150 CP. Amatorii de agregate diesel, economice dar cu un cuplu ridicat, pot opta pentru motoarele Multijet de 1.6 litri - 120 CP sau Multijet de 1.9 litri - 190 CP.
Delta mai beneficiază de o versiunea de 2.0 litri ce produce 165 cai putere.
Modelul italian are în dotare standard: aer condiţionat, şase airbag-uri, ESP, ABS, EBD, volan multi-funcţional, închidere centralizată cu telecomanda, geamuri acţionate electric, proiectoare de ceaţă adaptive, oglinzi reglabile electric, stopuri cu LED.