Audi mizează în viitor pe mașini sport electrice. Constructorul german se prefigurează deja ca unul din liderii segmentului verde al modelelor de performanță, pe care îl vor inaugura în 2013. Gama e-Tron va deschide drumul pentru viitoarele sportive eco, și pentru început va fi formată din două modele de sine stătătoare.
Surse din interior au confirmat că e-Tron II va fi introdus în fabricație, însă Audi plănuiește lansarea lui după ce în prealabil va scoate pe piață și versiunea cu propulsie convențională. Astfel, așa cum se anticipa Audi dorește să extindă gama R cu un model mai mic ce ar putea fi numit R4.
e-Tron II ar putea fi lansat mai târziu, probabil în 2014, pentru a permite viitorului R4 să ia un avans consistent în ceea ce privește vânzările.
Sportiva electrică va avea dimensiuni apropiate modelelor TT, caroserie din fibră de carbon, structură a șasiului din aluminiu realizată după un concept și o tehnologie unică ASF – Audi Space Frame, interiorul de două locuri.
Multe din detaliile conceptului vor fi transferate direct pe mașina de serie.
Va măsura 3,93 metri lungime, 1,78 metri lățime și 1,22 metri înălțime. Propulsia va fi asigurată de două motoare electrice care pun în mișcare conceptul ce cântărește 1.350 de kilograme, puterea cumulată a acestora fiind de 204 cai putere.
Masa ușoară, aerodinamica fluidă a formelor și nu în ultimul rând valoarea imensă a cuplului motor – 2.650 Nm, influențează performanțele sportivei de buzunar.
Conceptul Audi e-Tron II demarează de la 0 la 100km/h în 5,9 secunde și poate sprinta de la 60 la 120 km/h în numai 5,1 secunde.
Viteza maximă este limitată la 200 de kilometri pentru putea oferi o autonomie decentă.
Sunt necesare 11 ore pentru încărcarea bateriilor, însă e-Tron II poate să-și facă ”plinul” în numai două ore dacă se apelează la o priză de 400 V.