Lexus este de multă vreme cu ochii pe clasa compactă, plănuind încă de la început să depășească clasicul șablon al mărcilor germane. În termeni de design, tehnologie ecologică, funcționalitate și habitabilitate, CT 200h reușește să atingă țelul propus, fără a dilua valorile specifice ale brandului japonez.
Compacta premium joacă pe un segment cu puțini pretendenți la titlu, dar foarte bine cotați în Europa, noul Mercedes A-Klasse, Audi A3 și BMW Seria 1.
Spre diferență de aceștia, CT 200h vine cu un interior conceput foarte practic și comod, fără ca dimensiunile exterioare să depășească proporțiile obișnuite ale unei compacte. În plus Lexus va oferi o motorizare hibridă, preluată de la Toyota Prius, nucleul ansamblului fiind un propulsor pe benzină de 1.8 litri cuplat la o transmisie CVT.
Unitatea electrică din dotare, alimentată cu energia necesară de la un set de baterii pe nichel, poate susține propulsia la viteze mici de deplasare, reducând astfel consumul în regim urban. Trei funcții, Eco, Normal și Sport, vor dicta modul de rulare dorit de șofer, motorul și suspensiile adaptându-se stilului de condus dorit.
Comparat cu principalele modele cu care rivalizează, Lexus CT 200h are cel mai generos ampatament, de 2,6 metri, care a permis organizarea unui habitaclu spațios. Punctul nevralgic este spațiul pentru bagaje, de 345 de litri, mai redus decât al concurenților săi direcți.
CT 200h semnează o serie de premiere atât la nivelul segmentului din care face parte, cât și în cadrul gamei Lexus, el devenind primul hatchback și hibrid de serie în clasa compactă premium dar și unicul automobil cu tracțiune față al mărcii japoneze.
Din acest motiv, inginerii au dezvoltat noul model pe o platformă complet separată, care în viitor ar putea da naștere la un coupe și chiar un SUV.