Nissan confirmă intențiile sale privitoare la producția de vehicule urbane. Japonezii doresc să-și întărească poziția în segment cu ultima generație Micra, un model plăcut, armonios și economic. Dezvoltat pe nouă platformă, ce aduce multiple beneficii legate de rezistența la impact și consum, modelul Nissan, cu o greutate de 915 kilograme, face pași importanți în termeni de eficiență.
Fiind un model global, întregul concept stilistic este unitar și încearcă pe cât posibil să se respecte pretențiile unei clientele cu gusturi diferite.
Acesta este și unul in motivele pentru care designerii nu s-au jucat foarte mult cu detaliile, exteriorul oglindind un aspect simplu și cald. Întregul ansamblu este nou, blocuri optice, grilă motor, spoilere, capotă, hayon și jante.
În general ținuta estetică este mai puțin interesantă la o mașină de clasă mică, atenția fiind îndreptată spre alte sectoare, de exemplu maximizarea confortului.
Exteriorul noului Micra nu are un corespondent în gama Nissan, iar acest lucru este benefic citadinei ce plusează prin originalitate.
O mutare neașteptată din partea Nissan este renunțarea la versiunea diesel 1.5 dCi. Probabil unul din motive este prețul mai mare al modelului diesel, dar și faptul că noile motorizări pe benzină vin cu un consum foarte apropiat agregatului dCi de origine Renault.
Astfel pe piața europeană avem doar unitățile de 1.2 litri ce dezvoltă 80 CP/108 Nm și 98 CP/142 Nm.
Primul este o unitate de trei cilindri aspirată natural iar cea de a doua este supraalimentată și dispune de injecție directă și sistemul start/stop.
Partea de transmisie este formată dintr-o cutie manuală cu 5 trepte sau una automată cu variație continuă CVT.