Bentley are un cuvânt greu de spus în sectorul maşinilor de lux. Sportiv sau nu, fiecare model în parte este o poveste la fel de captivantă, ca şi istoria manufacturierului britanic. Spre exemplu, noul Continental GT Speed se doreşte a fi un omagiu adus înaintaşilor din perioada interbelică, atunci când au fost comercializate primele exemplare cu titulatura Speed. Derivat din impozantul coupe Continental GT, noul vehicul este cel mai puternic model fabricat vreodată de Bentley.
Alăturarea acronimului GT (Gran Turismo) vorbeşte de la sine despre abilităţile electrizantului coupe, echipat cu un motor impresionant ca putere şi performanţă, unitate capabilă să accelereze de la 130 la 200 km/h în fix 3 secunde.
Propulsorul W12 este o variantă optimizată a propulsorului care până nu demult aloca 600 de cai putere. Modificările aduse agregatului au avut ca scop principal câştigarea câtorva cai putere şi îmbunătăţirea parametrilor dinamici. Inginerii au dus puterea motorului până la 630 CP, valoare care îi permite noului Continental GT Speed să sprinteze de la 0 la 100 km/h în numai 4,5 secunde şi să atingă o viteză maximă de 330 km/h. Bijuteria mecanică oferă cu 9% mai multă putere şi cu 15% mai mult cuplu motor decât versiunea GT.
Consumul mediu declarat de producător este sub 15 litri/100 km. Toate aceste performanţe demne de un automobil de înaltă ţinută sportivă nu ar fi fost posibile dacă nu ar fi fost adoptate o serie de componente uşoare, inclusiv a şasiului a cărui greutate a fost mult redusă.
Notabile sunt şi modificările de ordin aerodinamic efectuate la nivelul spoilerului faţă. Acesta este redimensionat şi include prize de aer mult mai mari pentru o răcire mai eficientă a motorului.
Continental GT Speed se bazează pe acelaşi sistem de frânare ca şi sedanul Continental Flying Spur, utilizând discuri de frână cu dimensiunile 405 x 36 mm pentru roţile din faţă şi 335 x 22 mm pentru roţile spate. Clienţii care îşi doresc un sistem mult mai eficient şi rezistent la frânări bruşte şi/sau repetate pot opta pentru discuri ceramice de 420 x 28 mm pentru puntea anterioară şi 356 x 28 mm pentru roţile axei spate, asupra cărora acţionează etriere cu 8 pistonaşe. Deşi sunt mai costisitoare, discurile de frână din carbon ceramic prezintă două avantaje majore: uşurează masa maşinii cu 20 de kilograme şi nu necesită întreţinere, ele fiind garantate pe viaţă.
Pe lângă motor Bentley a mai fost efectuat şi alte modificări tehnice la suspensii, direcţie şi sistemele de securitate activă pentru ca ţinuta de drum a vulcanicului GT Speed să fie exemplară.