Honda a pus bazele unei familii solide de automobile hibride, care o va ajuta să facă performanță la nivel de vânzări globale. După o lansare de succes cu Insight, marca japoneză aduce în scenă noul coupe hibrid CR-Z, un model interesant atât ca design cât și caracteristici dinamice. Deja un succes în Japonia, urmașul celebrului CRX visează la același statut și în Europa.
Animat de un propulsor pe benzină de 1,5 litri ce dezvoltă 110 cai putere, și unul electric de 14 cai putere, CR-Z poate demara de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 10 secunde.
Viteza maximă atinsă este de 200 km/h.
Cuplat la o cutie cu transmisie manuală, prima de acest fel pentru un hibrid, unitatea asigură un consum mediu de 5,0 litri la 100 km. Consumul, unul care te trimite cu gândul la o performanță semnată de o versiune diesel, face din CR-Z cel mai eficient coupe sportiv de clasă mică disponibil pe piața europeană.
În echiparea standard se regăsesc numeroase sisteme de securitate activă, sistemele ABS, distribuția forței de frânare, asistență la frânare și tehnologia de control a tracțiunii și stabilității (VSA).
Pe lista de opționale figurează o cutie de tip CVT, cu variație continuă.
Noul hibrid Honda apelează la sistemul IMA, Integrated Motor Assist, o tehnologie dezvoltată de Honda care se bazează pe un nucleu de propulsie format dintr-un motor pe benzină şi unul electric, un ansamblu ultra-compact de acumulatori şi un sistem compact de gestiune electronică IPU (Intelligent Power Unit) ce poate să acumuleze energia cinetică pe durata frânării şi decelerării.
CR-Z este al treilea hibrid comercializat de Honda în Europa.
Oferta manufacturierului japonez este completată de popularul Civic Hybrid și inovativul Insight.