Ford pune mare preț pe clasa compactă. Noul Focus este modelul cu care marca americană încearcă să țină piept marilor rivali europeni. Deja un succes peste hotare, ultima generație vine cu un amalgam interesant de tehnologii, motoare economice și un design kinetic evoluat.
Noul Ford Focus este disponibil în trei versiuni de caroserie: hatchback, sedan și break.
Construit pe o platformă complet revizuită, ce va fi folosită de alte 10 modele, noul Focus vizează nu mai puțin de 120 de piețe ale lumii și șase continente.
Europa este cel mai dur test pentru mașina americană. Aici Focus are de luptat cu Opel Astra, Renault Megane și Volkswagen Golf. Fără a oferi amănunte legate de preț, oficialii companiei spun că vor reuși să ofere un automobil accesibil, sigur și economic, trei subiecte extrem de sensibile pentru cumpărătorul de astăzi.
Sub aspect tehnologic Focus se remarcă printr-o serie de sisteme de asistență care fac din condus o experiență mai plăcută și sigură. Aici sunt incluse tehnologiile de păstrare a benzii de rulare, de avertizare a depășirii sensului de mers, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, pilot automat adaptiv cu funcția de frânare, lumini automate și altele.
Partea de motorizare include unitățile pe benzină 1.6 EcoBoost de 150 și 180 cai putere, 1.6 Duratec de 105 și 125 cai putere. Amatorii de motoare diesel vor putea alege între agregatele 1.6 Duratorq de 95 și 115 CP, 2.0 Duratorq de 115, 140, 163 CP.
Este cel mai sofisticat automobil lansat de Ford în segmentul C și primul cu destinație globală. Dezvoltat integral în Germania, acesta rămâne fidel curentului kinetic inaugurat acum șase ani în urmă tot de Focus.
A treia generație este îmbunătățită la toate capitolele, de la aerodinamică, la șasiu, de la tren de rulare la confort și consum.