Audi este pregătită să ofere oamenilor cu dare de mână răspunsul la dorința de a călători în deplină siguranță, având condiții de confort exemplar și o atmosferă de lux fără limite. Acestea sunt o parte din ingredientele ce stau la baza lui A8L, limuzina de top a mărcii germane pretabilă clasei business.
Echipată cu un motor de 500 de cai putere, sistem de tracțiune integrală, dotări de securitate și confort la cel mai înalt nivel, modelul este principalul rival pentru BMW Seria 7 LWB și Mercedes S 600 L.
Luxosul Audi măsoară 5,27 metri lungime, cu 13 cm mai mult decât un A8 normal.
Fiind un model căruia i s-a făcut doar o extensie între punți, elementele exterioare nu cereau o intervenție din partea designerilor. Din acest motiv, linia exterioară este identică cu cea a versiunii normale A8. Blocurile optice sunt dotate cu lumini LED şi figurează la A8L pe lista de dotări standard, iar șasiul integral din aluminiu, prelucrat după metodele avansate ale tehnologiei ASF, cântărește cu 40% mai puțin decât o structură identică din oțel.
O serie de mici detalii estetice încearcă să facă diferența dintre A8L și restul modelelor din gamă. Concret, grila motor de tip single-frame cu elemente lucioase de culoare neagră, poartă ornamente cromate, la fel ca și secțiunile ce introduc proiectoarele de ceață. Emblema W12 și evacuările cromate trapezoidale sunt ale două elemente care individualizează modelul de lux Audi.
Măsura de a lărgi distanța dintre axele mașinii are ca principal efect creșterea confortului la interior. Dacă pasagerii din față se vor mulțumi cu același spațiu ca și la versiunea comună A8, ocupanții locurilor din spate vor fi privilegiați. Oaza de lux A8L le oferă, pe lângă opulență și clasă, spațiu la discreție. Cele două scaune individuale sunt versatile, cu ajustare electrică. Acestea dispun de o funcție pentru ventilare și una mult mai comună, cea de încălzire a spătarului și șezutului.
Unitatea din dotare devine cea mai puternică motorizare disponibilă pe A8. Deși era sub semnul întrebării, propulsorul W12 și-a păstrat locul în gamă, oferind în prezent 500 de cai putere și un cuplu maxim de 630 Nm.
Resursele provin de la o unitate FSI de 6,3 litri, capabilă de performanțe impresionante: sprint de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde și viteză maximă limitată la 250 km/h. Inginerii au redesenat blocul motor, au crescut puterea motorului, în paralel cu perfecționarea parametrilor la nivelul distribuției și injecției directe.
Toate acesta au condus la o eficiență superioară, noul Audi A8L având un consum cu 1,6 litri mai mic decât vechiul model, care utiliza o unitate de 6,0 litri de 450 CP.