Range Rover ocupa un loc special in istoria industriei auto și se poate spune că în multe aspecte a pus bazele segmentului SUV de lux existent astăzi. A patra generație reprezintă interpretarea modernă a designului inconfundabil Range Rover. Deși și-a păstrat integritatea siluetei distinctive, a fost îmbunătățit din punct de vedere aerodinamic printr-un profil elegant și rațional.
Interiorul a fost regândit într-o variantă mai clară, cu suprafețe elegante, oferind experiența unei călătorii relaxante. Sistemul Terrain Response 2 Auto reprezintă varianta îmbunătațită a sistemului Terrain Response de pe Land Rover și este functia prin care vehiculul monitorizează condițiile de condus și optimizează sistemele corespunzătoare suprafeței de rulare.
Printre schimbări se numără optimizarea geometriei pentru condițiile off road și adâncimea vadului crește la 900 mm.
Noul Range Rover este primul SUV care prezintă o structură avansată din aluminiu, conducând la o reducere a greutății cu până la 420 kg, performanță îmbunătățită și sustenabilitate.
Suspensiile față/spate sunt controlate independent, reducând semnificativ înclinarea autovehiculului pe viraje. Interiorul oferă mai mult spaţiu, mai mult confort (scaune spate reglabile electric, cu memorie, masaj și ventilaţie), precum și optiunea de două scaune individuale și extinderea consolei centrale.
Noul Range Rover vine echipat cu motoare diesel și benzină ce folosesc tehnologie de ultima generatie pentru un consum raționalizat și emisii scăzute cu până la 21% comparativ cu modelul actual.
Clienţii vor putea alege între motorizări care încep cu un V6 diesel de 3,0 litri, continuă cu un V8 de 4,4 litri, și se încheie cu vârful de gamă asigurat de un V8 de 5.0 litri pe benzină. Toate cele trei motorizări sunt disponibile doar cu o transmisie automată cu 8 rapoarte.
Versiunea de baza poate fi achiziţionată în România la un preţ de 75.000 euro cu TVA.